Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

All in! Games prezentuje nową strategię, chce rozwijać projekty o budżecie przekraczającym 20 mln zł

Udostępnij

ALG (AIGAMES), notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wydawca gier komputerowych zaprezentował nową strategię biznesową i plany rozwoju spółki. Najważniejsze aspekty to zamiar tworzenia większych projektów i rozbudowa struktury kapitałowej spółki. All in! Games planuje także pracę nad projektami o budżetach przekraczających 20 mln zł.

- Po trzech latach rozwoju All in! Games osiągnęła mocną pozycję wydawniczą w Polsce, dziś plasujemy się na drugim miejscu w kraju, jeśli chodzi o skalę wydawnictwa. Nowa strategia to pokazanie inwestorom, że potrafimy i chcemy rozwijać wysokobudżetowe projekty. Zamierzamy koncentrować się przede wszystkim na tworzeniu bardzo ambitnych gier, których budżety przekraczają 20 mln zł. Do końca 2022 roku zamierzamy otworzyć co najmniej trzy tego typu projekty. Zakładamy, że sprzedaż każdego wielkoformatowego tytułu wyniesie przynajmniej milion egzemplarzy w perspektywie roku od wydania – mówi Piotr Żygadło, prezes All in! Games. – Zdajemy sobie sprawę, że nasze plany są ambitne, jednak nasza dotychczasowa ścieżka wzrostu i wydane bestsellery jak Ghostrunner i Chernobylite pozwalają ze spokojem spoglądać w przyszłość pod kątem realizacji najważniejszych elementów strategii – dodaje Piotr Żygadło.

All in! Games zamierza również rozwijać się pod kątem organizacyjnym, w tym celu planuje rozwój Grupy o nowe, specjalistyczne spółki i realizację koncepcji one-stop-shopu dla developerów.

– Do końca 2023 roku chcielibyśmy, aby w ramach naszej Grupy Kapitałowej funkcjonowało 10 spółek zależnych - mamy zamiar zintensyfikować specjalizację w ramach tych podmiotów. Chcemy też, aby twórcy gier mogli skupić się tylko i wyłącznie na kreacji danego projektu, a my weźmiemy na siebie wszelkie pozostałe aspekty. To pozwoli nam zoptymalizować koszty i zapewni większą kontrolę nad projektem – dodaje Piotr Żygadło.

W najważniejszych punkach strategii znalazł się także pomysł stworzenia one stop shopu dla developerów. Spółka chce stworzyć rozwiązanie dla deweloperów gier, w którym All in! Games przejmie wszystkie procesy wydawnicze i promocyjne, dzięki czemu twórcy gier będą mogli skupić się na tworzeniu tytułów.

Część elementów nowej strategii jest już w fazie realizacji – All in! Games podpisało niedawno list intencyjny z ARP Games, jedynym w Polsce akceleratorem gier video oraz zawiązało dwie nowe spółki zależne – studio developerskie i technologiczne Iron Bird Creations, a także Happy Little Moments, które zajmować się będzie tworzeniem gier i aplikacji na platformy PC oraz Nintendo Switch mających na celu kreowanie nowych systemów sprzedaży. W I półroczu 2021 spółka zanotowała 11,8 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 230 proc. r/r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+
Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+