Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

MedApp zanotowała w okresie lipiec - wrzesień 3,7 mln zł przychodów i 1,4 mln zł zysku netto

Udostępnij

MDA (MEDAPP), innowacyjna spółka z branży medtech (SaMD - software as a medical device) notowana na NewConnect w Warszawie oraz na Börse Frankfurt, opublikowała bardzo dobre wyniki finansowe za III kwartał 2021 roku. W działalności operacyjnej spółka kontynuuje ekspansję międzynarodową, czego wynikiem jest rozpoczęcie współpracy z dystrybutorem i przedstawicielem handlowym w Brazylii.

Krakowska spółka MedApp zanotowała w okresie lipiec - wrzesień br. blisko 3,7 mln zł przychodów, co jest wartością prawie 4-krotnie większą niż przed rokiem. EBITDA w III kwartale 2021 roku to 1,6 mln zł (prawie 10 razy więcej niż przed rokiem), a zysk netto zwiększył się o ponad 1,4 mln zł (wartość 31 razy wyższa rdr). W okresie trzech kwartałów 2021 roku spółka osiągnęła przychody w wysokości ponad 9,1 mln zł. Zysk netto to rekordowe 3,2 mln zł, a EBITDA po trzech kwartałach br. przekroczyła 4,6 mln zł.

- Wysokie dynamiki wypracowywanych wyników bardzo nas cieszą. Koncentrujemy się na ekspansji geograficznej i pozyskiwaniu Klientów na kolejnych rynkach. Inwestujemy w rozwój produktów i skalowanie naszej technologii, czego efektem są podpisywane kolejne umowy dystrybucyjne – wskazuje Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.

W tym roku MedApp S.A. podpisał pierwsze zagraniczne umowy dystrybucyjne na rynkach Wielkiej Brytanii, Francji i Luksemburga oraz poszerzył kanały sprzedaży w Polsce. Spółka jest także w trakcie procesu certyfikacji w amerykańskim urzędzie FDA, co jest niezbędnym elementem wejścia na największy rynek medyczny na świecie, jakim są Stany Zjednoczone. Praca nad umowami dystrybucyjnymi z kolejnymi partnerami zaowocowała – już w obecnym kwartale – wejściem na rynek brazylijski, gdzie rozpoczęły się szkolenia przedstawicieli dystrybutora oraz pierwsze zabiegi z wykorzystaniem CarnaLife Holo w brazylijskich szpitalach.

- Wchodzimy na piąty pod względem liczby mieszkańców rynek na świecie z ponad 216 mln osób, co odpowiada prawie połowie całej Unii Europejskiej. Brazylia to rynek otwarty na innowacje, które poprawiają jakość usług medycznych i zwiększają efektywność ekonomiczną leczenia, a cztery tamtejsze placówki znajdują się na prestiżowej liście 200 najlepszych szpitali w skali świata – mówi Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.

MedApp to spółka technologiczna, dlatego w naturalny sposób jej potencjał zwiększa docenianie technologii przez niezależnych ekspertów, co świadczy również o sile i kompetencji zespołu. Obok wielu branżowych wyróżnień, w październiku tego roku Google wybrał MedApp do swojego programu akceleracyjnego jako jeden z piętnastu najlepszych startupów medtech w Europie.

- To jasny sygnał, że stajemy się coraz bardziej doceniani na arenie międzynarodowej i wierzymy, że świat stoi przed nami otworem. Jako prezes, ale również akcjonariusz, zrobię wszystko, abyśmy tę szansę w pełni wykorzystali – podkreśla Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.

Zwiększenie skali ekspansji międzynarodowej Spółki ma przyspieszyć planowana emisja akcji w ramach IPO na rynku głównym GPW - obecnie MedApp notowany jest na rynku NewConnect i oczekuje na zatwierdzenie Prospektu przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus