Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Krauze, Dino Polska: Na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne

Udostępnij

W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. DNP (DINOPL) konsekwentnie zwiększała rozmiary swojej sieci handlowej otwierając 234 nowe sklepy, tj. o 53% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 9,5 mld zł, o 29% więcej niż przed rokiem, przy wzroście sprzedaży like-for-like (w sklepach istniejących od ponad roku) o 9,9%.

Rosnące przychody ze sprzedaży to efekt nie tylko ekspansji sieci, lecz również szerokiej oferty korzystnych cenowo produktów, dostosowanej do potrzeb i oczekiwań konsumentów.

– Stale pracujemy nad poprawą jakości oferowanych produktów i wzbogacaniem asortymentu o nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Nasze działania spotykają się z pozytywną odpowiedzią konsumentów, którzy coraz chętniej realizują zakupy w marketach sieci Dino. W III kwartale odwiedzali oni nasze sklepy blisko 100 mln razy, o 30% częściej niż przed rokiem – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.

Na koniec września 2021 r. łączna liczba marketów Dino wyniosła 1706. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa Dino stworzyła 5,6 tys. nowych miejsc pracy, zwiększając łączną liczbę zatrudnionych pracowników do 29,6 tys. Dynamiczna ekspansja geograficzna sieci wsparta została poprzez działalność siódmego centrum dystrybucyjnego, uruchomionego w trzecim kwartale 2021 r., w Sierpcu, w województwie mazowieckim. W rezultacie nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci Dino w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. przekroczyły 1 mld zł i były o 52,5% większe niż przed rokiem. W całym 2021 r. wyniosą one około 1,3 mld zł.

– Chcemy utrzymać wysokie tempo rozwoju, dlatego na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne. Oprócz rosnącej liczby marketów Dino, zostaną przeznaczone m. in. na dalszy rozwój zaplecza logistycznego oraz na zwiększenie mocy produkcyjnych naszego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, który dba o wysoką jakość świeżego mięsa i tradycyjny smak wędlin dostępnych w marketach Dino – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu „DINO POLSKA” S.A.

 Wraz z realizacją strategii rozwoju, Spółka kontynuuje działania redukujące jej wpływ na środowisko naturalne. – Rok 2021 jest dla nas bardzo intensywny pod względem inwestycji proekologicznych. Tylko w trzech pierwszych kwartałach 386 marketów Dino zostało wyposażonych w panele fotowoltaiczne. Dzięki temu na koniec września br. posiadaliśmy już 751 sklepów zasilanych energią ze słońca. Wkrótce planujemy także montaż pierwszej dużej farmy fotowoltaicznej na terenie naszego Centrum Dystrybucyjnego w Sieroniowicach – dodaje Michał Krauze.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus