Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

137 tys. EUR dla Punch Punk

Udostępnij

Punch Punk SA, notowany na rynku NewConnect producent gier wideo, do końca br. otrzyma zwrot kosztów stworzenia gameplayowego prototypu demo gry AIDA. Środki w wysokości ponad 137 tys. EUR będą pochodzić z programu unijnego Kreatywna Europa, którego spółka jest beneficjentem. Wspomniana wersja demonstracyjna projektu od 20 września jest dostępna na platformie Steam. Do końca miesiąca spółka udostępni także prolog przygodowej gry Barn Finders w wersji VR.

- Kreatywna Europa to program, który finansuje i wspiera audiowizualne i kreatywne sektory kultury. Celem projektu jest promocja europejskiej różnorodności kulturowej oraz popularyzacja europejskich dzieł, m. in. poprzez zwiększanie dostępu do kultury i utworów audiowizualnych. Jestem bardzo dumny, że autorska gra Punch Punk – AIDA – znalazła się w gronie dofinansowanych projektów – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu PPG (PUNCHPUNK)

Za stworzenie gameplayowego prototypu demo gry AIDA Punch Punk otrzyma ponad 137 tys. EUR. 5 listopada spółka dokonała wszelkich formalność związanych z wypłatą dotacji.

– Aida to oryginalny projekt, który czerpie z filmowych i artystycznych kreacji. W kwestii estetyki porównałbym ją do gier takich jak Late Shift wydane przez Wales Interactive i Erica od Flavourworks. Tytuły te są dowodem, że dobrze przygotowany i zrealizowany koncept artystyczny podoba się graczom, co docelowo przekłada się także na dobrą sprzedaż takich projektów – dodaje Krzysztof Grudziński.

AIDA to interaktywna gra, która mocno czerpie z filmowych rozwiązań, opowiada losy tytułowej dziewczyny, która chce uciec z afrykańskiego getta. W produkcję projektu są zaangażowani m.in. twórcy nominowanego do Oscara – Bożego Ciała. Demo gry od 20 września dostępne jest na platformie Steam.

Punch Punk realizuje jednocześnie kilka umów w trybie work for hire. Wśród nich są m.in. Drug Dealer VR, Godzilla VR, Eggs VR, Yach Mechanic Simulator na PC,  czy Barn Finders VR. Prolog ostatniego tytułu ukaże się jeszcze w listopadzie br. Premierę gry zaplanowano na 15 lutego 2022 roku, docelowo będzie dostępna na HTC VIVE, OCULUS RIFT, czy QUEST 1 i 2. Niedawno Punch Punk zaprezentował także trailer nowej gry – Kaiju Monster VR. Gracz wciela się w rolę niebezpiecznego potwora inspirowanego postacią Godzilli, którego  głównym zadaniem jest zniszczenie jednej z wielkich metropolii.

- W ostatnich miesiącach bardzo mocno koncentrujemy się na produkcji gier. Pracujemy nad kilkoma tytułami jednocześnie, co wiąże się z wysokimi kosztami. Przed nami najważniejsze premiery, które – mam nadzieję – przełożą się dobre wyniki finansowe spółki. Współpracujemy z doświadczonymi partnerami, takimi jak  Movie Games, Duality, Image Power, Manager Games, czy VRaAR. Jestem przekonany, ze nasza wspólna praca przełoży się na satysfakcjonujące dla graczy efekty – dodaje Krzysztof Grudziński. – W IV kwartale ogłosimy też wyniki negocjacji ze spółką All in! Games. W sierpniu zawarliśmy list intencyjny, na mocy którego rozpoczęliśmy rozmowy o współpracy przy stworzeniu i wydaniu gry Moonshine – dodaje.

Narastająco, od stycznia do września br., spółka wypracowała prawie 550 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, w samym III kwartale była to kwota 185 tys. zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus