Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Po trzech kwartałach 2021 r. zysk netto Big Cheese Studio wzrósł o prawie 55% r/r

Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio
Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio
Udostępnij

Ponad 10,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w okresie od stycznia do września br. wypracowało BCS (BIGCHEESE) – producent i wydawca gier na PC i konsole. To wynik prawie 50 proc. wyższy w porównaniu do analogicznego okresu 2020. Po trzech kwartałach br. Big Cheese Studio uzyskało 8,5 mln zł zysku netto, w porównaniu do 5,5 mln zł rok wcześniej. EBIDTA wyniosła prawie 9 mln zł. Na dzień 30 września br. środki pieniężne na koncie spółki wyniosły prawie 7,2 mln zł. 7 grudnia akcje Big Cheese Studio zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.

- Miło nam ogłosić, że po trzech kwartałach br. znacząco poprawiliśmy wyniki finansowe. Narastająco – od stycznia do września br. przychody wyniosły przeszło 10,8 mln zł w stosunku do 7,3 mln w analogicznym okresie 2020 r. W raportowanym okresie odnotowaliśmy ponad 8,5 mln zł zysku netto, w porównaniu do 5,5 mln zł po trzech kwartałach 2020 r. Cieszy także wzrost zysku operacyjnego – z niespełna 5,9 mln zł do prawie 9 mln zł w br. Znacząco odbudowaliśmy poziom gotówki po wypłacie 6 mln dywidendy w pierwszym kwartale 2021. Obecnie środki pieniężne na rachunkach spółki to ponad 7,2 mln – nie uwzględniając jeszcze środków z emisji (ponad 4 mln), które będą zaksięgowane w czwartym kwartale br. – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy spółki Big Cheese Studio.

Na wzrost wyników znaczący wpływ miała sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków: Cooking Simulator - Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza. 18 listopada br. na rynek trafił najnowszy projekt Big Cheese Studio – Cooking Simulator Shelter.

- Konsekwentnie koncentrujemy się na rozwoju naszego najważniejszego projektu Cooking Simulator. W listopadzie wydaliśmy najnowszy dodatek do gry – Cooking Simulator Shelter. Projekt spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony graczy, obecnie ma 79 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam. Spodziewamy się, że udany debiut naszego najnowszego evergreen’ a będzie miał pozytywny wpływ na wyniki finansowe Big Cheese Studio w najbliższych miesiącach – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Do tej pory spółka udostępniła dziewięć bezpłatnych dodatków tematycznych. Podstawowa wersja gry została sprzedana w liczbie ponad 700 tys. kopii, sprzedaż wraz z dodatkami przekroczyła 1,1 mln. Cooking Simulator jest aktualnie najpopularniejszą i najlepiej ocenianą grą o tematyce kulinarnej na portalu Steam. Produkcja dostępna jest także w wersji na Nintendo Switch, Xbox One i Play Station 4. W przyszłym roku tytuł pojawi się w wirtualnej odsłonie – na goglach Oculus Quest i PSVR.

Aktualnie trwa produkcja trzech projektów, m.in. B17 Squadron oraz Pizza Empire. Ich premiery planowane są do 2023 roku.

7 grudnia akcje Big Cheese Studio zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie. Do obrotu wprowadzonych zostało łącznie 4.000.000 akcji serii A, o wartości nominalnej 0,10 zł każda oraz 135.000 PDA serii B. Big Cheese Studio jest 427. spółką notowaną na Głównym Rynku oraz 13. tegorocznym debiutem na tym rynku.

Big Cheese Studio zakłada produkcję gier, które będą łączyć cechy symulatorów, gatunku tycoon oraz ekonomii. Spółka zapowiada także prace nad większą liczbą autorskich projektów oraz rozwój segmentu wydawniczego.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus