Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

2,1 mln zł na celowniku Funwisher, zaplanowano emisję crowdfundingową spółki

Jarosław Kuźniar, CEO Funwisher
Jarosław Kuźniar, CEO Funwisher
Udostępnij

Funwisher – cyfrowa platforma oferująca unikalne życzenia wideo od top gwiazd i bohaterów znanych na całym świecie animacji – przedstawiła cele emisji crowdfundingowej. Środki w kwocie ponad 2 mln zł chce przeznaczyć na zakup licencji i produkcję personalizowanych filmów z udziałem 7 uwielbianych przez dzieci postaci, m.in. Smerfów, Barbie czy Strażaka Sama, rozwój e-commerce oraz komercjalizację projektu za granicą.

Planowane zapisy na akcje Funwisher rozpoczną się 16.12 o godz. 9:00. Dziś opublikowana została dokumentacja z parametrami emisji i szczegółowymi planami spółki.

Zapraszam inwestorów do zapoznania się z opublikowaną właśnie stroną emisji. Dzięki środkom z crowdfundingu będziemy mogli zrealizować strategię na lata 2022-2023. Zakup nowych licencji umożliwi nam produkcję oraz komercjalizację nowych filmów z życzeniami urodzinowymi i świątecznymi, po polsku i angielsku. Wierzymy, że w znaczący sposób przełoży się to na wzrost przychodów spółki, a w połączeniu z pracami nad rozwojem platformy, pozwoli nam przygotować się do globalnej ekspansji na bardzo perspektywicznym rynku - powiedział Jarosław Kuźniar, CEO Funwisher.

Cele emisji

Funwisher planuje pozyskać 2 100 000 zł, z czego 900 000 zł chce przeznaczyć na zakup nowych licencji i produkcję filmów urodzinowych oraz świątecznych. 200 000 zł mają kosztować prace nad ulepszeniem silnika platformy i dostosowaniem jej do potrzeb zagranicznych odbiorców. 1 mln zł spółka zamierza przeznaczyć na komercjalizację nowej oferty, co związane jest z działaniami budującymi rozpoznawalność marki i zasięg, pozyskiwaniem nowych klientów (lead generation) oraz rozwojem partnerstw i sieci sprzedaży B2B.

Prognozy wzrostu

W 2022 roku Funwisher planuje osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 2,9 mln zł i wyprodukować około 30 000 filmów dla 20 000-25 000 klientów. Rok później przychody mają wynieść już ponad 4,3 mln zł, spółka szacuje też wypracowanie zysku na poziomie ok. 654 000 zł. Około 48 000 filmów ma trafić do ok. 30 000-40 000 zamawiających. Prognozy na lata 2022-2023 wynikają z poszerzenia oferty personalizowanych filmów dla dzieci oraz wejścia na rynek brytyjski.

Nowe licencje

W listopadzie Funwisher wynegocjował licencję na prawa do tworzenia personalizowanych filmów z udziałem bohaterów popularnej animacji Miraculous: Biedronka i Czarny Kot. Środki pozyskane z crowdfundingu posłużą na produkcję filmów urodzinowych, których premiera zaplanowana jest na Q1 2022. W trzecim kwartale 2022 roku zespół Funwisher chce przygotować filmy świąteczne z Biedronką.

Ponadto, spółka planuje zakup kolejnych licencji i przygotowanie na ich podstawie filmów urodzinowych i świątecznych. W Q1 2022 do portfolio postaci mają dołączyć Tomek i przyjaciele, Strażak Sam i Barbie. W kolejnych miesiącach, życzenia na platformie Funwisher po polsku i angielsku mają składać Smerfy, Trefliki oraz króliczek Bing. Plan na lata 2024-2026 zakłada dołączenie kolejnych bohaterów, m.in. ukochanych przez dzieci serii Psi Patrol czy My Little Pony.

Każda licencja pozwala nam na wyprodukowanie nieograniczonej liczby scenariuszy, ale kierując się logiką biznesową, chcemy na początek ograniczyć się do tematyki, która jest najbardziej popularna i pozwoli na wywołanie największego zainteresowania. Z tego względu najpierw na platformie pojawią się życzenia na urodziny i święta, a kolejne produkty będziemy testować i wprowadzać na bazie popularności dostępnych produkcji - powiedziała Magdalena Weremiuk, dyrektor ds. licencji i rozwoju biznesu Funwisher.

Rozwój e-commerce

Wraz z zakupem nowych licencji spółka planuje przeprowadzić prace rozwojowe związane z platformą Funwisher. Nowa platforma ma zapewnić skalowalną obsługę klientów w wielu językach i umożliwić transakcje w różnych walutach. Ponadto konieczna będzie optymalizacja prędkości ładowania strony oraz wprowadzenie narzędzi analitycznych do działań marketingowych związanych z komercjalizacją projektu. Integracja z systemem renderingu personalizowanych filmów ma zapewnić szybsze i tańsze wprowadzanie kolejnych konfiguratorów filmów na rynek.

-  Docelowo platforma funwisher.com ma stać się marketplace dla personalizowanych prezentów wideo i nie tylko. Chcemy dawać możliwość zakupu możliwie największej liczby życzeń, na każdą najważniejszą dla klientów okazję - powiedział Grzegorz Miśta, COO Funwisher.

Komercjalizacja

Obecnie na platformie Funwisher, oprócz życzeń od polskich gwiazd, można zamówić personalizowane życzenia na urodziny czy święta od Pszczółki Mai i Baranka Shauna. Funwisher oferuje już pierwsze produkty dostępne poza Polską dzięki partnerstwu ze studiem Aardman Animations. Docelowo wszystkie filmy mają posiadać wersje językowe.

Środki pozyskane z crowdfundingu posłużą do zakrojonej na szeroką skalę promocji produkcji z nowymi bohaterami animacji na rynku Wielkiej Brytanii. Spółka poczyni także przygotowania do rozpoczęcia działań na rynku amerykańskim. Funwisher chce skupić się na kanałach o możliwie największych zasięgach, ale zamierza także testować nietypowe kanały sprzedaży, w tym sprzedaż naziemną. Planuje wsparcie marketingowe dla programów poleceń oraz kampanie viralowe.

Rynek

W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz częściej decydujemy się na upominki, które będą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Według prognoz rynek personalizowanych prezentów ma osiągnąć globalną wartość na poziomie 38,7 mld dolarów do 2027 roku, przy CAGR (średni roczny wzrost) 5,83% (źródło). Szacuje się, że w latach 2021-2025 wzrost może być jeszcze bardziej imponujący i wynosić 7% rocznie do 2025 roku (źródło).

Wielkość globalnego rynku animacji oszacowano na 354,7 mld dolarów w 2020 roku (źródło). Rosnąca popularność i zwiększenie oglądalności bajek na całym świecie sprawiła, że globalny rynek filmów i seriali animowanych do 2030 roku szacowany jest na ponad 642,5 mld dolarów (źródło).

Według szacunków Funwisher, segment personalizowanych filmów wideo dla dzieci jest obecnie wart ok. 2 mld dolarów.

Fakty o Funwisher

Funwisher rozpoczął działalność w 2018 roku i szybko zyskał rozgłos. Z projektu, który łączy gwiazdy z ich fanami korzystają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil czy Borys Szyc. Pierwszym TOP bohaterem był jednak Robert Lewandowski, który należy też do grona udziałowców spółki. Gwiazdy Funwishera zebrały łącznie ponad 150 000 PLN na rzecz największych fundacji: WOŚP, PAH, Szlachetnej Paczki oraz fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Na cel charytatywny przekazywana jest część kwoty z każdego zakupionego filmu, a o wsparciu konkretnej organizacji decydują sami klienci.

Personalizowane życzenia od gwiazd i ulubionych animowanych bohaterów można kupić za pośrednictwem platformy internetowej Funwisher, a także w innych serwisach internetowych. Spółka współpracuje m.in. z Allegro i Ceneo, sklepami z prezentami czy sklepami oferującymi bilety. Wraz z rozwojem oferty produktowej planuje uruchomienie współpracy ze sklepami zabawkowymi i księgarniami zarówno w sprzedaży cyfrowej, jak i stacjonarnie w dużych sieciach handlowych.

Funwisher tworzy doświadczony kilkunastoosobowy zespół profesjonalistów pod przewodnictwem znanego dziennikarza, a obecnie przedsiębiorcy z branży mediów Jarosława Kuźniara i Szymona Pawlicy, twórcy vintom. Grzegorz Miśta, COO spółki, posiada 15 letnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi projektami IT oraz projektowaniu produktów cyfrowych – od e-commerce (B2B, B2C) po serwisy informacyjne i transakcyjne dla banków i ubezpieczycieli.

Magdalena Weremiuk odpowiedzialna w spółce za licencje od 14 lat specjalizuje się w zakupie i udzielaniu licencji, rozwoju biznesu oraz strategicznym zarządzaniu sprzedażą w regionie CEE. Współpracowała m.in. z Hasbro czy Animaccord. W zespole Funwisher jako CCO pracuje także Rui Romano, specjalista postprodukcji filmowej, działający na rynku reklam telewizyjnych. Doskonale zna się na modelach 3D, animacji, renderowaniu, tworzeniu scenariuszy filmowych. Współpracował m.in. z markami Nissan, Sony, Samsung, Duracell, Staples czy Cheetos Chester