Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

Andrzej Wychowaniec, Incuvo: Rynek VR-u jest coraz ciekawszym segmentem działalności dla dużych podmiotów

Udostępnij

IVO (INCUVO), notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR),  wraz z nowym akcjonariuszem – PCF Group ogłosiła rozpoczęcie prac nad nowym IP. Premiera nowej gry VR opartej na  tytule z portfolio PCF zaplanowana jest na 2023 rok. W pierwszym kwartale 2022 roku Incuvo wyda Green Hell VR na platformy Oculus Quest i PC VR.

– Dołączenie PCF Group do akcjonariatu Incuvo to istotny moment w naszej działalności. Nasze aktualne doświadczenie w produkcji dużych tytułów VR zostało docenione przez PCF, które wybrało nasza ofertę  jako producenta gry ze swojego  portfolio. Chcemy wykorzystać  szansę współpracy z PCF Group i stworzyć grę VR, która będzie  wyznaczała nowe trendy na rynku VR. Prace nad tytułem już się rozpoczęły, a premierę planujemy na 2023 r. Produkcja gry będzie finansowana przez PCF, które będzie także jej wydawcą i zadba o marketing – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.

Aktualnie zespół Incuvo pracuje nad swoim  najważniejszym projektem VR-owym - Green Hell VR. Jest to gra z gatunku survival, w której zadaniem gracza jest przetrwanie w amazońskiej dżungli. Podczas rozgrywki, użytkownik zmierzy się z fizycznym wyczerpaniem, którego objawem będą, m.in. halucynacje. Spółka planuje kontynuację prac nad tytułem także w przyszłości, między innymi dodając tryb  kooperacji. Sprzedaż Green Hell, autorstwa CreepyJar, od dnia premiery (early access Q3 2018 r.), do września br. na platformach Steam, PlayStation Store i Microsoft Store przekroczyła poziom 2,5 mln sztuk.

– Premierę Green Hell VR zaplanowaliśmy na pierwszy kwartał 2022 r., już teraz widzimy, że gra pozyskuje coraz  większa liczbę fanów. Oprócz pracy nad Hreen Hell VR i nowym tytułem od PCF pracujemy także nad nowymi koncepcjami i pozyskaniem kolejnych  IP. W nadchodzących latach chcemy wykorzystać wypracowane przewagi technologiczne – rozwiązania immersji, usprawnienia technologiczne, czy też stabilność rozgrywki. Widzimy także, że rynek VR-u jest coraz  ciekawszym segmentem działalności dla dużych podmiotów. Chcemy wykorzystać ten trend i rozbudować naszą działalność między innymi  poprzez zwiększenie zatrudnienia. Istotne jest też to, że przy rosnącej liczbie graczy korzystającej z wirtualnej rzeczywistości wciąż brakuje dużych tytułów, a właśnie takie gry zamierzamy dostarczać graczom – dodaje Andrzej Wychowaniec.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+