Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Render Cube: W 15 miesięcy Medieval Dynasty znalazła 865 tys. nabywców brutto

Udostępnij

Render Cube podał oficjalne dane sprzedażowe swojej bestsellerowej produkcji Medieval Dynasty, która w przeciągu 15 miesięcy znalazła 865 tys. nabywców brutto. Kluczowe rynki dla tytułu to Europa Zachodnia oraz Ameryka Północna, z udziałem w całkowitej sprzedaży ilościowej gry na poziomie odpowiednio 43% i 26%. Najważniejsze kraje to USA – 23% sprzedanych egzemplarzy oraz Niemcy – 22% sprzedanych kopii. Render Cube zadebiutuje na rynku NewConnect w dniu jutrzejszym. Będzie to 32. debiut na małej giełdzie w tym roku.

Priorytetem spółki jest dalszy rozwój Medieval Dynasty, a także rozpoczęcie monetyzacji tytułu na platformach konsolowych oraz w segmencie gier VR. W zeszłym tygodniu studio wprowadziło do gry opcjonalny tryb TPP, czyli pierwszą dużą aktualizację z oficjalnej road mapy produkcji ogłoszonej krótko po premierze pełnej wersji tytułu, który opuścił formułę early access 23 września br.

- Po pierwszym miesiącu sprzedaży Medieval Dynasty obraliśmy sobie za cel dołączenie do wąskiego grona polskich producentów gier, którzy mają w swoim portfolio tytuł z milionowym poziomem sprzedaży. Systematycznie zmierzamy ku temu celu i prowadzimy działania ukierunkowane na aktywację bardzo dużej, wynoszącej ponad 1,1 mln zapisów wishlisty. Istotne jest dla nas, że w przeciągu ostatnich 15 miesięcy maksymalna przecena Medieval Dynasty sięgnęła raptem 20%, co jest wynikiem cały czas zadowalającej nas konwersji na sprzedaż obecnej wysokości maksymalnego rabatu. Daje nam to duże pole do monetyzacji tytułu w kolejnych kwartałach, a nawet latach, bo w takim horyzoncie zamierzamy rozwijać naszą grę. Postrzegamy ją jako long-seller i szykujemy dla graczy jeszcze wiele dodatkowej zawartości – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.

Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września br. osiągnęła status pełnej wersji, dostępnej w czterech zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości edycjach. Zebrana przez tytuł ilość komentarzy na platformie Steam wynosi około 23 tys. i utrzymuje wysoki, 90% poziom ocen pozytywnych. Produkcja sprzedała się dotąd w liczbie 865 tys. egzemplarzy, a wishlista, czyli liczba graczy oczekujących na zakup, przekracza 1,1 mln zapisów. W przeciągu ostatnich 3 miesięcy, wishlista wzrosła o 325 tys. zapisów netto.

17 czerwca br. Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R. 2. Studio pracuje już nad portem gry na konsole, której premiera zaplanowana jest na przyszły rok. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze spółką Spectral Games.

- Najbliższe miesiące to dla nas koncentracja nad przygotowaniem konsolowych wersji tytułu Medieval Dynasty, które tworzymy u nas wewnętrznie, a także weryfikacja potencjalnej możliwości implementacji trybu co-op. Zdajemy sobie sprawę jak ważny stanowi to element dla naszej społeczności graczy i potencjalny katalizator dla dalszej sprzedaży tytułu, dlatego pod koniec I kwartału 2022 r. szacujemy, że będziemy w stanie określić czy tryb co-op zostanie zaimplementowany do gry. Priorytetem studia jest rozwój Medieval Dynasty i udostępnienie gry na nowych platformach, w naszej opinii tytuł ten znajduje się dopiero na początkowym etapie swojej monetyzacji – dodaje Damian Szymański.

Render Cube oraz akcjonariusze spółki na przełomie czerwca i lipca przeprowadzili ofertę publiczną akcji skierowaną do inwestorów, którzy obejmowali lub nabywali akcje o łącznej wartości nie niższej niż 100 tys. EUR.  W dniu 19 lipca br. rozpoczęła się druga oferta publiczna przeprowadzana przez spółkę, skierowana głównie do inwestorów detalicznych i prezentowana na platformie CrowdConnect.pl. Cena akcji w obu ofertach została ustalona na takim samym poziomie i wyniosła 150,00 zł. Łącznie z emisji nowych akcji spółka pozyskała 9,7 mln zł, a całkowita wartość obu ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł. Środki z emisji nowych akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych akcji Render Cube, firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.

W zeszłym roku Render Cube osiągnął 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W ciągu trzech kwartałów 2021 r. spółka zanotowała 8,4 mln zł przychodów i 6,1 mln zł zysku netto. Wyniki za III kwartał uwzględniały już pierwsze płatności związane z obecnością tytułu Medieval Dynasty w usłudze Microsoft Xbox Game Pass For PC. Sprzedaż premierowej wersji Medieval Dynasty będzie ujęta w wynikach IV kwartału.

Render Cube zadebiutuje w dniu jutrzejszym, 22 grudnia, na rynku NewConnect. Będzie 32. spółką debiutującą na małej giełdzie w 2021 r. W procesie upublicznienia spółkę wspiera Grupa INC.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus