Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

Automarket.pl z Grupy PKO BP planuje w 2022 r. sprzedać 4 tys. samochodów

Udostępnij
  • Automarket.pl zrealizował zapowiadane na rok 2021 plany i sprzedał ponad 3 tys. aut.
  • Mimo pandemii i trudnych warunków podażowych, dynamika wzrostu Q4 do Q3 wyniosła 40%, a ponad 80% klientów zdecydowało się sfinansować umowy za pomocą wynajmu długoterminowego i leasingu.
  • Rok 2022 to kolejny krok milowy w rozwoju platformy, która planuje sprzedać 4 tys. samochodów.

Automarket.pl, platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO (PKOBP), która oferuje samochody nowe, dostępne od ręki i używane z gwarancją, zamknął rok 2021 z bardzo dobrym wynikiem sprzedażowym. Klienci platformy zdecydowali się na nabycie ponad 3 tys. samochodów. Większość aut, zgodnie z założeniami, została sprzedana w finansowaniu: 48% w wynajmie długoterminowym, 34% w leasingu, 18% za gotówkę.

Rozwój platformy potwierdza dynamicznie rosnąca sprzedaż, która na początku roku utrzymywała się na poziomie 150 pojazdów miesięcznie, by pod koniec roku zbliżyć  się już do 400 samochodów nabywanych przez klientów w ciągu miesiąca.

- Pod koniec roku sprzedaż na platformie Automarket.pl wyraźnie nabrała tempaW czwartym kwartale zanotowaliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 40% w porównaniu z trzecim kwartałem, poprawiła się także rentowność na poziomie marży i to pomimo rynku pełnego wyzwań: niskiej podaży aut oraz trwającej pandemii. Cały rok 2021 nauczył nas elastyczności ofertowej oraz wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing. – Osiągnięcie założonego przez nas celu było również możliwe dzięki współpracującym z nami dealerom, którzy pomimo trudnych warunków rynkowych zauważyli potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów – dodaje.

Zakup auta online staje się standardem

Platforma Automarket.pl cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród klientów. W ciągu roku stronę odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników. Klienci platformy to mieszkańcy głównie  dużych miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin), z czego 54% stanowią przedsiębiorcy, a 46% to osoby prywatne.

Rozwój oferty i współpracy z dealerami

Obecnie Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami, w tym z 94 punktami sprzedaży w 75 lokalizacjach. Dzięki temu w 2021 roku platforma zyskała ok. 6 tys. nowych pojazdów, co daje średni wynik 500 nowych ofert w każdym miesiącu. Eksperci Automarketu stale pracują nad wdrażaniem usprawnień i integracji systemowych, w wyniku których wymiana ofert z dealerami ulega w znacznym stopniu automatyzacji. W 2022 roku zakładany jest dalszy rozwój współpracy i zapraszanie kolejnych dealerów do umieszczania ofert nowych i używanych pojazdów na platformie.

Wynajem długoterminowy – klienci cenią wygodę i możliwość zmian

Wynajem długoterminowy jest najchętniej wybieraną formą finansowania – aż 48% klientów platformy Automarket.pl zdecydowało się na taką formę nabycia samochodu. Patrząc na wszystkie umowy najmu, 37% klientów przeszło przez pełny proces online (od wyboru samochodu do zdalnego podpisania umowy), a 65% klientów zamówiło auto z dostawą pod wskazane miejsce. Największym zainteresowaniem cieszyły się 12 miesięczne kontrakty - 65% klientów podpisało umowę na rok, stawiając tym samym na elastyczność i możliwość wymiany pojazdu w najbliższym czasie. Klienci doceniają także produkty typu „wszystko w jednym” - 93% umów wynajmu zostało poszerzonych o pakiet usług dodatkowych Comfort, zawierający ubezpieczenie (AC+OC+NNW), obsługę serwisową, serwis, wymianę i przechowywanie opon oraz samochód zastępczy.

Ambitne plany na 2022 rok

W 2022 roku platforma Automarket.pl nie zamierza zwalniać tempa, stawiając przed sobą nowe cele. Kluczowym z nich jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 4 tys. aut w roku oraz dbanie o dynamiczny rozwój oferty i współpracy z dealerami. To wszystko przy utrzymaniu wysokiej jakości i korzyści dla klientów w postaci finansowania, inspekcji, gwarancji czy możliwości zwrotu auta używanego.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+