Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

Eurocash: Pod szyldem ABC działa obecnie ponad 9 tys. sklepów

Udostępnij

Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę EUR (EUROCASH) – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. Od kwietnia 2021 r. już 700 sklepów przeszło zmianę identyfikacji wizualnej. Marka ma też intensywne plany rozwoju w tym roku.

 

Sukcesy 2021

Pomimo trwającej epidemii do sieci przyłączyły się aż 833 nowe sklepy. Dla ich właścicieli – niezależnych polskich przedsiębiorców – zrzeszenie się w ramach sieci to szansa na poprawę konkurencyjności prowadzonych przez nich sklepów. Jednocześnie sieć ABC konsekwentnie kontynuowała współpracę z dotychczasowymi franczyzobiorcami nad osiągnięciem jak najlepszych wyników sprzedażowych w niepewnych i zmiennych warunkach rynkowych. O sile marki i korzyściach współpracy w ramach sieci ABC świadczą także kolejne sklepy otwierane przez dotychczasowych partnerów.

W 2021 roku rozpoczął się także proces odnowienia wizerunku sklepów zrzeszonych w sieci. Od kwietnia ubiegłego roku wzięło w nim udział 700 sklepów lokalnych w całej Polsce. Nowe ABC to nowa identyfikacja wizualna, podkreślająca indywidualną nazwę sklepu oraz nowa komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna – to największa metamorfoza sieci od ponad 20 lat. Lepsze doświadczenia konsumenckie, komfortowe warunki zakupowe i atrakcyjne promocje przekładają się na wzmocnienie rozpoznawalności sieci, a co najważniejsze – na zwiększenie wartości koszyka zakupowego, co wpływa na wzrost sprzedaży w punkcie. Jak pokazują wyniki, obroty właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na rebranding, odnotowują dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku poprzedniego.

W zeszłym roku sieć ABC rozpoczęła także wdrażanie strategii transformacji cyfrowej współpracujących z nią sklepów. Innowacyjny system kasowy mojpos.pl pomaga usprawnić proces zarządzania punktem sprzedaży, zapewnia atrakcyjną politykę promocyjną oraz wspiera poprawę lojalności klientów, czego efektem jest wzrost sprzedaży i konkurencyjności sklepów. Obecnie z tego rozwiązania korzysta już 1500 sklepów sieci.

– Oprócz wielu zrealizowanych projektów oraz bardzo dobrych wyników biznesowych, rok 2021 pozwolił nam również na spotkania i budowanie relacji z klientami, dostawcami i partnerami biznesowymi, co jest dla nas podstawową wartością w biznesie. Udało nam się także zorganizować wydarzenia hybrydowe, takie jak e-Kongres ABC dla franczyzobiorców, Konferencja ABC dla dostawców czy obecność sieci na Targach Franczyzy w Warszawie. W obecnych czasach szczególnie doceniamy każdą możliwość kontaktu – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC.

 

Plany 2022

Dalszy rozwój marki ABC to przede wszystkim kontynuacja procesu rebrandingu i ekspansji sieci. W ramach wsparcia technologicznego przedsiębiorców marka planuje wprowadzenie w najbliższych miesiącach aplikacji mobilnej zintegrowanej z kartą lojalnościową oraz przypisanymi do niej promocjami. Aplikacja pozwoli właścicielom personalizować ofertę swojego sklepu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, a tym samym jeszcze silniej budować relacje z klientami.

– Obecna sytuacja na rynku, rosnąca inflacja i liczne zmiany prawne oraz podatkowe to największe wyzwania tego roku. Dlatego sieć ABC planuje kolejne kampanie marketingowe oraz oferty promocyjne, które będą wsparciem sprzedaży dla franczyzobiorców – dostępne we wszystkich 180 hurtowniach Eurocash Cash & Carry w całej Polsce. Nasi partnerzy mogą liczyć również na wsparcie merytoryczne z naszej strony. Szykujemy dla nich szkolenia, webinary i konsultacje z najlepszymi specjalistami. Pomimo licznych wyzwań jesteśmy przekonani, że to będzie kolejny dobry rok w branży – dodaje Tomasz Michalewicz.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+