Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe The Dust w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody THD (THEDUST) roku 2021 wyniosły 3,12 mln zł wobec 2,25 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej spadł w ubiegłym roku do -3,15 mln zł z -1,18 mln zł w 2020 r. W 2021 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie -2,34 mln zł w porównaniu do -1,15 mln zł osiągniętych rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu The Dust do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy

Serdecznie zapraszam Państwa do lektury raportu z działalności spółki Grupy The Dust S.A. za 2021 rok, rozwój Grupy jest dla mnie równie istotny, co produkcja głównego tytułu „I, the Inquisitor” na motywach twórczości Jacka Piekary.

Widząc, jak rozwija się każdy podmiot w Grupie, jak osiąga kolejno zamierzone cele, które przybliżają nas do premiery tytułów gier w każdej ze spółek, jestem podekscytowany, że miałem okazję współtworzyć każdy z projektów i dać mu wspólnie z akcjonariuszami oraz inwestorami możliwość zaistnienia.

Rok 2021 był okresem wielu wyzwań, trudniejszy niż poprzedni, ale dający wiele satysfakcji, w którym sukcesywnie realizowaliśmy przyjętą strategię rozwoju.We wszystkich podmiotach w Grupie skupiliśmy się na wdrożeniu procesów i zmian niezbędnych do współpracy z globalnymi partnerami oraz nieustannie realizowaliśmy kolejne milestony w kluczowych projektach.

The Dust w 2021 roku rozpoczął intensywne działania produkcyjne i biznesowe związane z komercjalizacją gry „I, the Inquisitor”. W czwartym kwartale 2021 roku Spółka nawiązała szereg kontaktów biznesowych z potencjalnymi wydawcami gry, a proces ten zamierza ukończyć na przełomie Q1/Q2 2022 roku. Spółka przeprowadziła z sukcesem emisję akcji, a dzięki uzyskanemu kapitałowi mogliśmy wypracować jeszcze lepszą jakość wersji gry prezentowanej globalnym partnerom. Dodatkowo w minionym roku Spółka wytworzyła szereg materiałów marketingowych na potrzeby projektu „I, the Inquisitor” i jego komercjalizacji, których publikacja zostanie uzgodniona z wydawcą.

Realizacja projektu „I, the Inquisitor” pod kątem produkcyjnym, tak jak w latach ubiegłych, przebiegała sprawnie. Projekt w 2021 roku wszedł w fazę Alpha.

W minionym roku Spółka The Dust nawiązała współpracę z szeregiem nowych osób, które dołączyły do zespołu produkcyjnego, dzięki temu udało nam się zrealizować kolejne kluczowe mechaniki w grze. Każdy z zakładanych w 2021 roku procesie produkcyjnym etapów realizacji został ukończony, chociaż zespół oraz zarząd zdaje sobie sprawę, że niektóre z powstałych mechanik, assetów w projekcie „I, the Inquisitor” wymagają dalszej pracy w 2022 roku.

Studio The Dust w minionym roku zainwestowało również w rozwój sprzętu, w tym zakup kolejnego kostiumu Xsense do nagrań mockupów. Jest to z pewnością jednym z elementów, który podniósł jednakowo jakość produkcji gry oraz pozwolił nam zaoszczędzić istotną ilość czasu produkcyjnego.

W spółce zależnej Two Horizons, która specjalizuje się w segmencie gier symulacyjnych z ukierunkowaniem na renowatory, zaszło wiele istotnych zdarzeń wartych podsumowania.

W pierwszej połowie roku spółka uzyskała finansowanie na drodze oferty publicznej oraz zaprezentowała grę Hotel Renovator na platformie Steam podczas czerwcowego festiwalu gier. Pierwsze demo spółki dzięki solidnym podstawom, które przyświecają każdej produkcji spółek z grupy The Dust, zyskało rozgłos zarówno wśród graczy i społeczności influencerów, ale również zwróciło uwagę potencjalnych wydawców.

Spółka Two Horizons w drugiej połowie roku 2021 zaprezentowała kolejne demo swojej gry Airport Renovator na październikowym festiwalu gier Steam Next Festiwal oraz sukcesywnie przygotowywała produkcję Hotel Renovator do wydania.

Duże zainteresowanie wydawców produkcjami spółki Two Horizons ukształtowało decyzję o przeniesieniu premiery gry i rozszerzeniu produkcji, a tym samym rozpoczęcie procesu wyboru najlepszej oferty od wydawców. Potwierdzenie potencjału w oczach bardzo cenionych wydawców na świecie uświadomiło nas, że idziemy dobrą drogą, która pozwoli spółce rozwijać się w wielu aspektach.

Niezwykle dopingujące jest dostrzeżeniew oczach osób, które oceniają nasze gry podczas prezentacji, że są bardziej podekscytowane naszymi realizacjami niż my sami. Każdy zespół potrzebuje nawet najmniejszych sukcesów i partnerów, którzy planują globalny sukces i pomogą w profesjonalny sposób przybliżyć nas do jego realizacji.

Tak jak w przypadku Two Horizons i The Dust, tak Game Island ma za sobą pracowity rok.

Spółka w 2021 roku uzyskała finansowanie na drodze oferty publicznej i kontynuowała rozwój produkcji własnych. Światło dzienne ujrzały dwie nowe preprodukcje: Bunker Survival oraz Serum. Obie zapowiedzi już w pierwszym półroczu 2021 roku znalazły się na Steam Top Wishlist – liście najbardziej wyczekiwanych gier platformy Steam.

Duże zainteresowanie społeczności graczy grą Serum przełożyło się na decyzję zarządu spółki o rozpoczęciu produkcji pełnej wersji gry oraz zaangażowaniu wszystkich sił produkcyjnych w rozwój tego tytułu. Na dzień publikacji niniejszego sprawozdania gotowe jest demo gry, które Spółka może prezentować globalnym wydawcom.

We wszystkich podmiotach zależnych od The Dust, wiodącym silnikiem produkcyjnym w roku 2021 był Unreal Engine w wersji 4. Zgodnie ze strategią rozwoju chcąc uzyskać jak najwyższą jakość zarządy spółek zdecydowały o sukcesywnym przechodzeniu na najnowszą wersję 5.

W spółce 4Knights w minionym roku udało nam się zawiązać i ustalić wszystkie szczegóły produkcyjne oraz biznesowe na najbliższe półtora roku.

Pandemia Covid-19 w Polsce i na świecie nie wpłynęła istotnie na proces budowy gier, pomimo że 90% zespołu pracowało zdalnie. Dzięki wdrożonym procedurom organizacyjnym z 2020 roku oraz korzystaniu z systemów, które umożliwiały nam prowadzenie projektów online, zespół świetnie poradził sobie również i z tym aspektem.

List ten kieruję przede wszystkim do naszych akcjonariuszy, inwestoróworaz pracowników, którzy na co dzień pracują na rzecz rozwoju Grupy The Dust S.A., chciałbym wszystkim podziękować za okazywane zaufanie, którym obdarzają Państwo naszą Spółkę i zapraszamy do lektury Raportu.

Z poważaniem,

Jakub Wolff Prezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus