Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Organic Farma Zdrowia planuje rozwój franczyzy, docelowo chce mieć 100 placówek

Udostępnij

Grupa ORG (ORGANIC) Farma Zdrowia, po przejęciu sieci sklepów z żywnością ekologiczną Żółty Cesarz, planuje rozwój franczyzy i docelowo zamierza mieć 100 placówek, poinformował prezes Sławomir Chłoń. Obecnie sieć liczy 40 sklepów.

"Kilka dni temu Grupa przejęła prawa do sieci franczyzowej Żółty Cesarz, do której należą trzy placówki (sklepy w Warszawie, Krakowie i Grudziądzu). Ponadto w ostatnich dniach uruchomione zostały dwa sklepy franczyzowe pod własnym logo w Kielcach i Wołominie oraz najnowsze własne delikatesy w poznańskiej Posnanii" - czytamy w komunikacie.

"Liczymy na zwiększenie liczby sklepów w kolejnych latach do ok. 100 placówek. Stawiamy tu na franczyzę, nasz program w tym zakresie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród partnerów. W przyszłym roku chcemy uruchomić supermarket z ekologiczną żywnością w Warszawie, a potem kolejne w dużych miastach w Polsce. Planujemy również wzmożone działania edukacyjne w zakresie atutów produktów organicznych. To najważniejsze cele naszej Grupy na kolejne lata. Dane z rynków bardziej rozwiniętych niż polski i doświadczenia obecnych w nich sieci wskazują, że sprzedaż żywności organicznej będzie w Polsce szybko rosła. Jako największy hurtownik i detalista w Polsce chcemy rosnąć szybciej niż konkurenci na perspektywicznym rynku. I mamy ku temu solidne podstawy" - powiedział Chłoń, cytowany w komunikacie.

Obecnie w Unii Europejskiej konsumenci wydają na produkty ekologiczne ok. 44 euro na osobę rocznie. W Polsce to jedna dziesiąta tej kwoty.

W I półroczu sprzedaż Grupy wyniosła 47 mln zł, co oznacza wzrost o 19,2% r/r.

Sieć sklepów Organic Farma Zdrowia składa się delikatesów stacjonarnych i online, oferując największy w Polsce asortyment produktów ekologicznych. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2008 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus