Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

United Label wypracowała w 2021 r. wzrost przychodów i zysku netto

Udostępnij

10,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w 2021 roku UNL (UNILABGAM), notowany na NewConnect wydawca gier typu Indie. Od stycznia do grudnia ub. roku spółka osiągnęła prawie 4,5 mln zł zysku netto. Dominujący wpływ na wyniki miały udane premiery nowych gier z portfolio studia. Pod koniec grudnia 2021 Tails of Iron przekroczył próg rentowności i – w ciągu czterech miesięcy od premiery – odzyskał 4,9 mln zł, które spółka zainwestowała w jego produkcję i marketing.

– Wyniki w 2021 roku oceniam bardzo pozytywnie. Portfolio gier naszej firmy rośnie, a gracze doceniają wydane przez nas produkcje. Odnotowaliśmy wzrost przychodów netto r/r i zysk netto w wysokości pawie 4,5 mln zł – mówi Darren Newnham, prezes zarządu United Label.  – Nasz debiutancki tytuł – Röki – osiągnął próg rentowności w 2021 roku i zanotował 56 proc. wzrost sprzedaży r/r, do poziomu 51 tys. kopii. Gra uzyskała nominację The Game Awards w kategorii na najlepszą debiutancką grę indie 2020 r. Tytuł został także wyróżniony w marcu br. do Nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej w dziedzinie gier, zbierając dwie nominacje: Best Debut Game i Best British Game. Od lipca ub. roku wydaliśmy dwa nowe tytuły, które były komercyjnym sukcesem. Eldest Souls z lipca 2021 roku sprzedał się w liczbie 61 tys. sztuk i wygenerował 2,8 mln zł przychodów. Widzimy, że nasze gry przyciągają graczy na dłużej, przez co możemy zwiększać sprzedaż przez dodatki i tytuły pokrewne – dodaje Darren Newnham.

 

Kolejnym projektem był Tails of Iron. Projekt, wydany we wrześniu ub. roku, do 31 grudnia 2021 roku, sprzedał się na wszystkich platformach w liczbie ponad 105 tys. sztuk. Tytuł osiągnął tym samym próg rentowności i wypracował już 6,3 mln zł przychodów. To obecnie najbardziej rozpoznawalna gra United Label, który doczekał się dodatku pod nazwą The Bloody Whiskers. Lista życzeń Tails of Iron wynosi obecnie 265 tys. graczy na platformie Steam i wzrosła o ponad 174 tys. od daty premiery. Producentem tytułu jest studio Odd Bug.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy ze studiem Odd Bug. Tails of Iron dysponował największy budżetem, zarówno marketingowym, jak i produkcyjnym, dlatego zwrot kosztów w nieco ponad 3 miesiące świadczy o wysokiej jakości tego projektu oraz dobrych decyzjach podczas dobierania do naszego portfolio gier z potencjałem. To dodatkowo pozytywnie wzmacnia strategię wydawniczą United Label – dodaje Darren Newnham.

Spółka podpisała także kontrakt na wydanie nowego, czwartego tytułu – Beyond Galaxyland, RPG akcji science fiction. Gra ma ukazać się po 2022 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus