Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Ten Square Games w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody TEN (TSGAMES) minionym roku wyniosły 634,05 mln zł wobec 578,2 mln zł odnotowanych w 2020 roku. Wynik na działalności operacyjnej spadł w zakończonym roku do 166,22 mln zł z 171,78 mln zł w 2020 r. W 2021 r. spółka odnotowała 141,27 mln zł zysku netto w porównaniu do 151,6 mln zł wypracowanych w ciągu 2020 r.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu Ten Square Games do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze,

oddaję w Państwa ręce raport, w którym podsumowujemy niezwykłe dwanaście miesięcy w historii TSG, prezentując zarówno wyniki finansowe osiągnięte w 2021 roku, jak i wybrane obszary niefinansowej części naszej działalności. Liczę, że zawarte informacje pozwolą Państwu zobaczyć szerszy obraz naszego biznesu, przybliżając jednocześnie filozofię, którą kierujemy się w swoich decyzjach.

Zanim przejdę do podsumowania roku, pragnę nawiązać do okoliczności, w jakich przychodzi mi pisać ten list - kiedy to od miesiąca za naszą wschodnią granicą trwa wojna. TSG pomaga jej ofiarom finansowo i logistycznie oraz, jak Państwo zapewne wiedzą, kilka tygodni temu dołączyło do globalnych sankcji ekonomicznych dla Rosji i Białorusi, wstrzymując możliwość korzystania z naszych produktów graczom z tamtych terenów. Decyzja ta była dla nas jako biznesu niezmiernie trudna, jednak przypieczętowały ją wartości etyczne, którymi kieruje się zespół Ten Square Games. Czekając z niecierpliwością na pokojowe zakończenie konfliktu, jesteśmy gotowi w każdej chwili powitać wszystkich użytkowników w naszych grach.

Wracając do 2021 roku - trudno podsumować go inną myślą niż ta, że jedyną stałą rzeczą w biznesie jest zmiana. Przeszliśmy ich w ubiegłym roku wiele, jednak na koniec przybliżyły nas do celu strategii przyjętej w 2020 roku, jakim jest stać się globalną platformą gier mobilnych free-to-play, oferującą zdywersyfikowany i rosnący portfel tytułów. Rozpoczęta wówczas transformacja i skalowanie TSG jest procesem, który trwał ostatnie parenaście miesięcy. Proces ten planujemy zakończyć w 2022 roku osiągając docelową skalę talentu potrzebną do dalszego rozwoju firmy w najbliższych latach.

W 2021 roku płatności użytkowników w naszych grach urosły o prawie 4% do kwoty blisko 650 mln zł, co - mając na uwadze fenomenalny ponad dwuipółkrotny wzrost w 2020 r. - jest niewątpliwym sukcesem. Skorygowana EBITDA w raportowanym okresie urosła o 2%, osiągając poziom 234 mln zł, a wolne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły o 4%. Solidne rezultaty finansowe pozwoliły nam szybko odbudować znaczną część pozycji gotówkowej, pomimo istotnego nakładu na przejęcie studia Rortos i wypłaty rekordowej dywidendy.

Wbrew wyzwaniom rynkowym, którymi były dla nas w 2021 roku m.in. post-pandemiczna normalizacja zachowań konsumenckich oraz zmiana polityki prywatności Apple (IDFA) - utrzymaliśmy pozycję lidera w kluczowych dla nas segmentach gier mobilnych. W 2021 płynęliśmy już nie jednym okrętem, Fishing Clash, ale dwoma. Płatności z tytułu Hunting Clash wyniosły bowiem 115,8 mln PLN wobec 16,1 mln PLN w roku 2020 (od czasu globalnej premiery w sierpniu 2020), więc w drugim roku od startu stanowiły już 18% w płatnościach 2021 roku. Otwarcie drugiego tytułu na taką skalę jest wyjątkowym osiągnięciem w naszej branży, w której niewielu deweloperów może pochwalić się sukcesem bliźniaczego produktu.

2021 był także rokiem wzmożonych działań na froncie nowych produkcji. Ten Square Games w bieżącym roku ma szansę zrobić kolejny milowy krok ku platformie multiproduktowej. Obecnie pracujemy nad pięcioma nowymi tytułami podpartymi naszym dotychczasowym know-how. Dwa z nich, Undead Clash oraz Magical District, są obecnie testowane na rynku amerykańskim. Nasz pierwszy sportowy tytuł Football Elite znajduje się na zaawansowanym etapie produkcji. Druga produkcja naszego warszawskiego studia - Fishing Master ma na celu ugruntowanie naszej pozycji w segmencie gier wędkarskich. Piąta gra, autorstwa naszego włoskiego studia Rortos, pozwoli TSG zająć wygodne miejsce w nowym i pełnym potencjału segmencie symulatorów lotu.

Z perspektywy operacyjnej, intensywna praca nad produktami możliwa była i jest możliwa dzięki nowym adresom na mapie TSG i ponad dwustu talentom, jakimi wzmocniliśmy zespół w 2021 r. Poza akwizycją wspomnianego wyżej studia z Werony, otworzyliśmy placówki w Berlinie i Bukareszcie, inicjując transformację Ten Square Games z polskiego biznesu w organizację międzynarodową. Ten proces będziemy kontynuować w 2022 i kolejnych latach, pamiętając o swoim DNA, na którym firma od dekady buduje swoją siłę. Spójna z globalnym kierunkiem rozwoju stała się także praca nad strategią ESG według dobrych praktyk warszawskiej Giełdy Papierów  Wartościowych. Działania w tym obszarze adresują światowe problemy i są integralną częścią naszej strategii biznesowej.

Rok 2021 był niewątpliwie najbardziej kompleksowym projektem, jaki zrealizowaliśmy do tej pory. Ten Square Games eksplorowało kolejne obszary, co zawsze wiąże się z podjęciem ryzyka. I choć nie wszystko udało się nam zrealizować tak, jak to zaplanowaliśmy, to jesteśmy dumni z większości uzyskanych efektów. Działaliśmy bowiem z pełną świadomością, że nie mając wpływu na warunki makroekonomicze, musimy być zawsze w pełnej gotowości do podejmowania niełatwych decyzji z otwartą przyłbicą, a błędy, które zdarzają się w trudnych okresach, ulepszą kolejne procesy decyzyjne.

Dziękuję Państwu, że w ubiegłym roku byliście z nami mimo rotującego kursu naszych akcji. Wraz z całym zespołem Ten Square Games ufam, że potrafimy przekładać nabyte doświadczenia na wartościowe lekcje. To zaś utwierdza mnie w przekonaniu, że Ten Square Games nie tylko nie boi się szerokich i wzburzonych wód, ale potrafi sprawnie przez nie nawigować także w 2022 roku i dalej.

Z wyrazami szacunku,

Maciej Zużałek – Prezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus