Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przemysław Błaszczyk, Artifex Mundi: Drugi rok z rzędu możemy pochwalić się dynamicznym wzrostem przychodów i zysków

Udostępnij

Giełdowy producent i wydawca gier w 2021 r. zwiększył przychody o 52%, do 39,1 mln zł, wypracowując 15,3 mln zł EBIT (53% wzrost rdr.) oraz 13 mln zł zysku netto, o 58% więcej niż w 2020 r. To najlepszy wynik w historii ART (ARTIFEX). O dynamicznym wzroście przychodów i zysków przesądził segment gier free-to-play, przychody którego zwiększyły się w minionym roku o 400%.

Motorem napędowym segmentu free-to-play jest aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Przychody z komercjalizacji Unsolved w 2021 r. wyniosły 16,8 mln zł i były dziesięciokrotnie wyższe od wyników osiągniętych w 2020 r. Przychody z komercjalizacji drugiego z tytułów free-to-play, gry Bladebound, wzrosły w 2021 r. o 61%, do 3,5 mln zł.

Podczas gdy skokowy wzrost sprzedaży sprawił, iż segment free-to-play w minionym roku odpowiadał za ponad połowę przychodów Grupy, segment gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium pozostaje solidnym fundamentem dla realizacji planów rozwojowych Artifex Mundi. W 2021 r. segment ten wypracował 12,2 mln zł EBIT, przy 17,9 mln zł przychodów.

- Drugi rok z rzędu możemy pochwalić się dynamicznym wzrostem przychodów i zysków oraz wypracowaniem rekordowych powtarzalnych wyników finansowych. Rekordowy wynik za 2021 r. cieszy nas tym bardziej, że został on wypracowany pomimo nowych wyzwań, z jakimi przyszło nam się mierzyć, związanych chociażby ze rewolucyjnymi zmianami regulacyjnymi w środowisku iOS. Choć Unsolved jest jeszcze daleki od osiągnięcia produktowej pełnoletności, to już dziś można pokusić się o stwierdzenie, że ta aplikacja stanie się kamieniem milowym w rozwoju naszej firmy. Naszym strategicznym celem jest stworzenie co najmniej dwóch tytułów free-to-play o potencjale liczonym w milionach złotych miesięcznie. Wierzę, że Unsolved oraz tworzona przez studio RPG nowa gra, mają potencjał, by stać się tytułami, które ten poziom osiągną – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus