Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Pepco Group - wyniki operacyjne za drugi kwartał roku obrotowego 2021/2022

Udostępnij

Dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, PCO (PEPCO), właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, publikuje dzisiaj aktualizację wyników za drugi kwartał roku obrotowego i półroczny okres zakończony 31 marca 2022 r.

Podsumowanie wyników finansowych

  • Przychody Grupy za pierwsze półrocze w wysokości 2 371 mln EUR, +17,5% rok do roku („r/r”), na czele z PEPCO, które odnotowało wzrost o +28,9%.
  • Silny półroczny wzrost sprzedaży Grupy w warunkach porównywalnych („LFL”) o 5,3% dzięki szybszemu wzrostowi LFL w II kwartale o +12,1%:
    • PEPCO: wzrost o +18,5% LFL w II kwartale i o +7,2% LFL w ciągu półrocza.
    • Poundland Group: wzrost o +5,9% LFL w II kwartale i o +3,3% LFL w ciągu półrocza.
  • Przewiduje się, że EBITDA za I półrocze będzie kształtować się w przedziale od 342 mln EUR do 350 mln EUR.  Realizując wynik w tym przedziale Grupa znajduje się na dobrej drodze, aby wykonać prognozy na cały rok, jeśli nie nastąpi dalsze pogorszenie sytuacji makroekonomicznej.

Postępy w realizacji strategii ukierunkowanej na wzrost.

  • Kontynuowana jest ekspansja nowych sklepów we wszystkich markach handlowych. Liczba otwieranych sklepów wyprzedza prognozy (historyczne tempo wzrostu) - w ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, wyłączając zamknięcia 43 sklepów Fultons po przejęciu tej sieci:
    • PEPCO: rekordowa liczba nowo otwieranych sklepów – 202, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, gdzie początkowe wyniki są bardzo dobre.
    • Grupa Poundland: 33 nowych sklepów netto, co stanowi wzrost o 6,7% r/r
  • Od początku roku przeprowadzono modernizacje 586 sklepów (w tym 534 PEPCO, 52 Poundland), dzięki którym placówki zyskały nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania przez klientów (od 2019 r. zrealizowano 1 900 modernizacje).

Otoczenie handlowe i wyniki

W pierwszej połowie roku nadal odczuwalny był wpływ ograniczeń związanych z Covid-19 na nasze sklepy.  Jednak pod koniec półrocza ograniczenia złagodzono, dzięki czemu wskaźnik LFL wyniósł na koniec marca 19,4%, co pokazuje silny popyt klientów na ofertę Grupy i utwierdza nas w przekonaniu, że druga połowa roku będzie udana.

Zmiany na stanowiskach kierowniczych

31 marca br. Andy Bond ustąpił ze stanowiska Dyrektora Generalnego (CEO) Grupy, a obowiązki Dyrektora Generalnego przejął tymczasowo Trevor Masters.

Komentując wyniki, Trevor Masters, p.o. Dyrektora Generalnego (CEO) Pepco Group, powiedział:

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, biorąc pod uwagę globalne zakłócenia, z jakimi boryka się nasza branża.  W dalszym ciągu skupiamy się na naszych priorytetach strategicznych, w szczególności na rozwoju nowych sklepów i kontynuacji programu modernizacji, które są bardzo pozytywnie przyjmowane przez klientów i przynoszą dobre wyniki.  Chciałbym również skorzystać z okazji, aby podziękować zespołowi Pepco za wytrwałość i zaangażowanie w obsługę naszych klientów.

Chociaż wpływ Covid-19 stopniowo zmniejszał się w II kwartale, inwazja na Ukrainę - kraj graniczący z trzema z największych terytoriów naszej działalności - spowodowała dalszą niestabilność i nieprzewidywalność.  Grupa i nasi pracownicy przekazali znaczną kwotę dwóm organizacjom charytatywnym, z którymi współpracowaliśmy przez ostatnie dwa lata, niosąc pomoc bezpośrednio mieszkańcom Ukrainy i terenów na granicy z Polską. Wykorzystaliśmy nasze programy pomocy pracowniczej, aby wesprzeć naszych kolegów, którzy odczuli skutki kryzysu, oraz wprowadziliśmy płatne dni wolontariatu dla pracowników z Europy Środkowo-Wschodniej.

Będziemy nadal realizować nasz program dynamicznego wzrostu przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzenia działalności, co pozwoli nam w większości zneutralizować negatywny wpływ inflacji. Dbamy o niski poziom cen w naszych sklepach, bo nasi klienci zwracają na ceny szczególną uwagę. W najbliższym czasie, rynek na którym prowadzimy działalność najprawdopodobniej pozostanie niestabilny ze względu na sytuację na Ukrainie i utrzymującą się globalną presję inflacyjną.  Mamy jednak jasną i skuteczną strategię, która pozwoli nam wykorzystać istotne możliwości długofalowego wzrostu. Jeśli sytuacja makroekonomiczna nie pogorszy się dalej znacząco, jesteśmy przekonani, że osiągniemy wyniki zgodne z naszymi szacunkami dotyczącymi zysku.”

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus