Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Bloober Team chce przejść na GPW z NewConnect w I półroczu 2017 r.

Udostępnij

BLO (BLOOBER) chce zadebiutować na GPW w I połowie 2017, a w ciągu 3 lat uzyskać wiodącą pozycję na rynku światowych twórców horrorów psychologicznych, poinformował prezes Piotr Babieno. 

"Elementem naszej strategii jest przyspieszenie prac nad przeniesieniem notowań na GPW. Chcielibyśmy złożyć prospekt do KNF na przełomie roku i zadebiutować na GPW w I półroczu. Zależy nam, żeby stało się to jak najszybciej, dlatego postawiliśmy na wybór silnych partnerach w tym procesie, aby być w pełni transparentnym, a tym samym atrakcyjnym dla inwestorów, którzy lokują środki na głównym parkiecie" - powiedział Babieno podczas spotkania z dziennikarzami. 

Partnerem w tym procesie, m.in. w zakresie przejścia na MSR, została wybrana firma Deloitte. Biuro maklerskie odpowiedzialne za przenosiny zostanie wybrane do połowy listopada.
 
W przyszłym roku Bloober Team zamierza uruchomić operacyjnie spółkę zależną w Kalifornii. 

"Spółka będzie naszym oddziałem marketingowo-sprzedażowym, a jej uruchomienie jest elementem ambitnej strategii spółki zakładającej zostanie globalnym liderem w zakresie horroru psychologicznego w branży gier. Wyznaczyliśmy sobie taki cel na najbliższe 3 lata. Mamy solidne podstawy, by ten cel osiągnąć" - dodał prezes Bloober Team. 

Według harmonogramu wydawniczego na 2017 rok, pierwszy na rynek trafi ">observer_", który był pokazywany jest za zamkniętymi drzwiami na Game Connection w Paryżu, gdzie gra jest nominowana do nagród w 3 kategoriach. Premiera tego cyberpunkowego horroru będzie miała miejsce w pierwszym półroczu 2017 r.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości realizacji. W naszej ocenie, jak również partnerów biznesowych gra posiada większy potencjał niż Layers of Fear (LoF), który obecnie znajduje się w promocjach cenowych na wszystkich liczących się platformach sprzedażowych" - powiedział Babieno. 

W rozmowie z ISBnews prezes wskazał, że wydawcą ">observer" jest Aspyr (wydawca "Layers of Fear"), a kampania marketingowa zacznie się na początku 2017. Z kolei Scopophobia i Medium będą wydawane samodzielnie.

Według jego słów, przesunięcie daty premiery (z br.) to pochodna rekomendacji wydawcy  i format holderów, ale również niespodzianki jaką jest zapowiedziana jeszcze na ten rok premiera "Layers of Fear VR" na platformę Google Daydream.

"'LoF' sprzedaje się wciąż bardzo dobrze i wspólnie z wydawcą uznaliśmy, że premiera '>observera_' w IV kw. 2016 r. oznaczałaby kanibalizację LoF przed wyczerpaniem potencjału tej gry. Zwłaszcza w okresie promocji halloweenowych. Ponadto czeka nas premiera 'LoF VR', co uważam za miłą niespodziankę na koniec tego roku. Gra będzie jedną z gier startowych na nowej platformie" - stwierdził prezes.

W przyszłym roku zapowiada również premiery "Scopophobii", a być może również pierwszego z pięciu epizodów "Medium". 

"Chcielibyśmy oba tytuły wydać samodzielnie, do czego chcemy solidnie się przygotować. To z kolei oznacza, że wpływy ze sprzedaży Scopophobii i Medium będą dużo wyższe niż w przypadku posiłkowania się pomocą wydawcy" - podsumował Babieno.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus