Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe BoomBit w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 2021 2020 dynamika
w tys. zł.      
Przychody ze sprzedaży usług 238 995 140 236 70%
Koszt własny sprzedaży 208 959 115 307 81%
Wynik brutto ze sprzedaży 30 036 24 929 20%
Wynik z działalności operacyjnej 22 355 9 665 131%
Wynik przed opodatkowaniem 21 905 18 227 20%
Wynik netto 17 764 14 585 22%
Dochody całkowite razem 19 221 14 903 29%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 30 153 23 658 27%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -9 876 -6 659  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -7 658 -51  
Przepływy pieniężne netto razem 12 619 16 948 -26%
       
Aktywa trwałe 47 777 47 652 0%
Aktywa obrotowe 71 853 42 690 68%
Razem aktywa 119 630 90 342 32%
dominującej 75 865 64 764 17%
Kapitał przypadający na udziały niekontrolujące 3 206 2 058 56%
Razem kapitał własny 79 071 66 822 18%
Zobowiązania długoterminowe 2 979 3 684 -19%
Zobowiązania krótkoterminowe 37 580 19 836 89%
Razem zobowiązania 40 559 23 520 72%
Razem kapitał własny i zobowiązania 119 630 90 342 32%
Wynik przypadający na 1 akcję (w PLN/EUR) (podstawowy i rozwodniony) 0,99 0,93 6%

 

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

oddaję w Państwa ręce raport roczny prezentujący wyniki finansowe oraz najważniejsze informacje dotyczące działalności Spółki i Grupy Kapitałowej BBT (BOOMBIT) w 2021 roku.

Nasza działalność w 2021 roku charakteryzowała się dynamicznym rozwojem oraz poszukiwaniem nowych możliwości zwiększania i dywersyfikacji przychodów Grupy BoomBit. Jesteśmy jedną z najszybciej rosnących firm zajmujących się produkcją i wydawaniem gier mobilnych zarówno własnymi zasobami jak i w ramach zewnętrznej działalności wydawniczej, która z początkiem 2021 roku została przeniesiona do BoomHits. Pełni on funkcję wehikułu, mającego na celu nawiązywanie współpracy z zagranicznymi studiami deweloperskimi, a następnie tworzenie z najbardziej perspektywicznymi z nich spółek joint venture, które stanowią trzecie źródło naszych przychodów.

Dzięki ciężkiej pracy całego rozlokowanego w wielu miejscach na świecie międzynarodowego zespołu rok 2021 był dla nas rekordowy pod wieloma względami. Znacząco poprawiliśmy przychody, wydaliśmy nowe ciekawe gry, a pod koniec trzeciego kwartału przekroczyliśmy łączną liczbę miliarda pobrań wszystkich gier w historii, stając się jedną z niewielu firm, które mogą pochwalić się takim wynikiem. W samym 2021 roku liczba pobrań wyniosła prawie 238 mln. Jest to wynik tym bardziej imponujący, że w tym czasie mierzyliśmy się z ogromnymi zawirowaniami na rynku reklamy mobilnej wynikającymi ze zmian w politykach prywatności Apple.

Łączne przychody Grupy w 2021 roku wyniosły 239 mln PLN i były o 70% wyższe niż w 2020 roku. Dzięki szerokiemu portfolio oraz kilku udanym premierom, większość przychodów w 2021 roku było generowane przez gry hyper-casual, które odpowiadały za ok. 157 mln PLN, ok. 65% łącznych przychodów Grupy. Jednocześnie bardzo pozytywny wpływ na wyniki miały gry z segmentu mid-core, które przyniosły łącznie ok. 67,1 mln PLN stanowiących ok. 28% wszystkich przychodów.

EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe wyniosła w 2021 roku 33,0 mln PLN i była wyższa o 14% od 28,9 mln PLN rok wcześniej, zaś skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 16,5 mln PLN i wzrósł o 27% z 13,0 mln PLN w roku poprzednim.

Perspektywy Grupy w 2022 roku są ściśle skorelowane ze zaktualizowaną na początku roku strategią Grupy, której głównym założeniem jest dalszy rozwój w obszarze gier hyper-casual i mid-core, a także casual i hybrid-casual, zarówno poprzez wydawanie gier własnych, jak i przy współpracy z zewnętrznymi studiami. Planujemy także kolejne przedsięwzięcia typu joint venture. Aktualnie mamy 4 takie spółki. Oprócz działającego już wcześniej TapNice, w 2021 roku powstały PlayEmber i SkyLoft, a w lutym 2022 roku utworzyliśmy BoomPick, czyli joint venture wraz z polskim studiem Cherrypick Games, które będzie się zajmować tworzeniem i wydawaniem gier casual, w szczególności typu merge, co stanowić będzie uzupełnienie dotychczasowego portfolio Grupy BoomBit.

Nowym elementem naszej strategii jest budowa kompetencji w obszarze gier Play-and-Earn. Gry tego typu bazują na technologii blockchain. Dostrzegamy wysoki potencjał w tym sposobie monetyzacji gier, jako alternatywy do tradycyjnych metod takich jak reklamy czy mikropłatności.

Z perspektywy całego roku jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów i z tego jak rozwija się Grupa BoomBit. Dzięki istotnemu wzrostowi przychodów oraz dodatnim przepływom pieniężnym aktualna sytuacja finansowa Spółki i Grupy jest bardzo dobra, potwierdzeniem czego jest wypłacona zaliczka na poczet dywidendy w kwocie 3,2 mln PLN w listopadzie 2021 roku. Z dużym zainteresowaniem i optymizmem patrzymy na nowe inicjatywy rozwojowe związane ze zaktualizowaną strategią Grupy.

Zapraszam do lektury niniejszego raportu.

Z wyrazami szacunku,

Marcin Olejarz

Prezes Zarządu BoomBit S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus