Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Creepy Jar w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 2021 2020 dynamika
w tys. zł.      
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 46 128 37 671 22%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej 30 193 25 506 18%
Zysk (strata) brutto 31 389 24 471 28%
Zysk (strata) netto 29 103 22 409 30%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 35 506 25 078 42%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -3 600 -3 174  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -163 -148  
Przepływy pieniężne netto, razem 31 743 21 756 46%
       
Aktywa, razem 74 369 37 882 96%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 3 321 2 401 38%
Zobowiązania długoterminowe 228 422 -46%
Zobowiązania krótkoterminowe 2 500 1 832 36%
Kapitał własny 71 048 35 481 100%
Kapitał zakładowy 679 436 679 436  
Liczba akcji (w szt.) 679 436 679 436  
Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą (w zł/ EUR) 42,83 32,98 30%
Rozwodniony zysk (strata) na jedną akcję zwykłą (w zł/EUR) 41,69 32,68 28%
Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) 104,57 55,22 89%
Rozwodniona wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) 101,76 50,86 100%

 

Szanowni Państwo,

w imieniu Zarządu z przyjemnością prezentuję Państwu raport roczny spółki CRJ (CREEPYJAR) za 2021 rok, który zakończyliśmy z najwyższymi w historii Spółki przychodami ze sprzedaży i zyskami.

Ubiegły rok był bardzo owocny dla rozwoju naszej flagowej produkcji Green Hell. W pierwszym półroczu 2021 roku premierę na platformie Steam miały dwie z trzech części cyklu dodatków Spirits of Amazonia. Ich premiery oceniamy jako ogromny sukces - już w pierwszym tygodniu po udostępnieniu Spirits of Amazonia 1 Green Hell znalazł się na 9 miejscu listy Steam Global Top Sellers, a liczba osób grających jednocześnie w grę przekroczyła 13 tysięcy. Również Spirits of Amazonia 2 został bardzo dobrze przyjęty przez graczy, dzięki czemu gra awansowała na 17 miejsce listy Global Top Sellers. Ostatnia i jednocześnie najbardziej rozbudowana część, Spirits of Amazonia 3, to ukoronowanie całej serii, która zapewnia kilkadziesiąt nowych godzin gry. Ze względu na dużą zawartość zdecydowaliśmy się poświęcić jej więcej czasu i pracy. Wykorzystaliśmy dodatkowe tygodnie na testy gry i poprawianie błędów, aż do uzyskania satysfakcjonującej nas, wysokiej jakości produkcji. Finalnie premiera Spirits of Amazonia 3 odbyła się 29 marca 2022 roku. Nowy content zyskał wiele pozytywnych opinii od graczy, a Green Hell znalazł się na 20 pozycji Steam Global Top Sellers.

W dniu 9 czerwca 2021 roku odbyła się premiera Green Hell w wersjach przeznaczonych na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Pozwoliło nam to dotrzeć z grą do kolejnej, wielomilionowej grupy graczy konsolowych. Dzięki temu zanotowaliśmy zarówno istotny wzrost przychodów ze sprzedaży, ale również zdywersyfikowaliśmy ich źródła.

W 2021 roku sprzedaż brutto Green Hell na konsolach PlayStation i Xbox wyniosła 360 tys. kopii gry. Przychody z ich sprzedaży wyniosły 22,1 mln PLN, co stanowi 48% udziału w całkowitych przychodach Spółki. W ubiegłym roku kontynuowaliśmy prace nad portowaniem dwóch pierwszych części Spirits of Amazonia na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Proces stworzenia wersji konsolowych był dla nas wyzwaniem przede wszystkim pod względem uzyskania odpowiedniej optymalizacji gry. Włożyliśmy w to dużo pracy, ale finalnie udało nam się osiągnąć pożądany efekt. Liczę, że wielkimi krokami zbliżamy się do ich premiery.

Green Hell, regularnie rozwijany i wzbogacany o nowy kontent, cieszy się nieustannym zainteresowaniem ze strony nowych graczy. Z drugiej strony udostępniane dodatki sprawiają, że dotychczasowi gracze wciąż chętnie wracają do amazońskiej dżungli. Całkowita łączna sprzedaż brutto Green Hell na kluczowych platformach w styczniu 2022 roku przekroczyła już 3 mln egzemplarzy, z czego w samym 2021 roku sprzedaliśmy ponad 1,26 mln kopii.

Od kilku lat utrzymujemy wysoką dynamikę wyników finansowych, z roku na rok osiągając coraz lepsze rezultaty. W 2021 roku przychody Spółki wyniosły 46,1 mln PLN, co oznacza wzrost o 22% względem 2020 roku. Wynik EBITDA wyniósł 31,8 mln PLN wobec 26,7 mln PLN w 2020 roku, natomiast zysk netto w 2021 roku osiągnął wartość 29,1 mln PLN i był o 30% wyższy r/r.

Dążąc do zapewnienia dostępności Green Hell na maksymalnej liczbie platform w 2020 roku zdecydowaliśmy się udzielić IVO (INCUVO) licencji na portowanie gry studia na platformy VR i ich dystrybucję. Green Hell VR, którego premiera na platformie Oculus Quest 2 odbyła się 7 kwietnia 2022 roku, spotkał się z dużym zainteresowaniem graczy i zbiera wiele pozytywnych ocen. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że gracze wybierający Green Hell wśród wielu ciekawych produkcji mogą liczyć na najwyższą jakość gry niezależnie od wybranej platformy sprzętowej.

W kwietniu 2021 roku przeszliśmy na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a już w maju dołączyliśmy do indeksu sWIG80. Fakt, że dołączyliśmy do grona najważniejszych spółek z branży gier, jest dla nas dużym wyróżnieniem i motywacją do dalszej pracy.

W ubiegłym roku w dalszym ciągu funkcjonowaliśmy w warunkach pandemii COVID-19. Korzystaliśmy z wprowadzonych w 2020 roku rozwiązań, które w warunkach pracy zdalnej pozwoliły nam bezpiecznie i możliwie sprawnie realizować nasze projekty. Aktualnie pracujemy głównie stacjonarnie, co doceniamy szczególnie teraz, kiedy koncentrujemy się na produkcji Chimery i zależy nam na efektywnej komunikacji członków zespołu produkcyjnego. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy kilka rekrutacji, dzięki którym do naszego zespołu dołączyło lub dołączy kilkoro nowych specjalistów. Obecnie Creepy Jar tworzy ok. 40 osób. Stawiamy na przemyślany rozwój, aby nie dopuszczać do powstania wąskich gardeł w procesie produkcji.

Wysoki stan środków pieniężnych (59,7 mln PLN na koniec 2021 roku) i brak istotnych zobowiązań pozwala nam ze spokojem realizować nasze plany. W tym roku nasze działania będą skoncentrowane na kontynuacji prac nad drugą autorską produkcją studia – Chimerą, rozszerzeniu Green Hell o kolejne aktualizacje (w tym o dodatki Animal Husbandry i Building Update na PC) oraz udostępnieniu Spirits of Amazonia na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Spodziewamy się, że 2022 rok będzie kolejnym rokiem dobrej sprzedaży Green Hell, szczególnie biorąc pod uwagę sukces Spirits of Amazonia 3, dodatkową zawartość, którą planujemy wydać w 2022 roku oraz kolejne platformy, na których będzie dostępna nasza gra.

W imieniu Zarządu dziękuję za okazane zaufanie i wsparcie. Dzięki rekordowym wynikom osiągniętym w minionym roku z dużym optymizmem patrzę na dalsze możliwości rozwoju Spółki. Chciałbym również podziękować Radzie Nadzorczej i naszym współpracownikom za kolejny udany rok, w którym wspólnie osiągnęliśmy założone cele.

Z poważaniem,

Krzysztof Kwiatek

Prezes Zarządu

Creepy Jar S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus