Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dinosaur Fossil Hunter od Pyramid Games znalazła ponad 13 tys. nabywców w 96 godzin od premiery

Gra Dinosaur Fossil Hunter w ciągu 96 godzin od premiery pełnej wersji sprzedała się w liczbie ponad 13 tys. egzemplarzy. Po czterech dobach, tytuł wyprodukowany przez lubelskie studio PDG (PYRAMID), zebrał łącznie 71 procent pozytywnych recenzji użytkowników platformy Steam. Cena egzemplarza wynosi 19,99 USD, a łączny koszt produkcji paleontologicznego symulatora to ponad 1 mln zł. Spółka planuje przeprowadzić portowanie gry na konsole Xbox i PlayStation.

- Cieszymy się, że w ciągu 4 dni od premiery gra Dinosaur Fossil Hunter sprzedała się w ponad 13 tysiącach egzemplarzach. To dla nas duży sukces, a zarazem sygnał, że praca włożona w produkcję tytułu opłaciła się. Zdajemy sobie sprawę jak zwykle wygląda cykl sprzedażowy gry na Steamie, więc w kolejnych dniach oczekujemy przyrostu liczby sprzedanych egzemplarzy, ale również spadku dynamiki przyrostu. Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że dalszy rozwój tego projektu to dobra decyzja - mówi Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games.

W Dinosaur Fossil Hunter gracze wcielają się w paleontologów poszukujących skamieniałości dinozaurów, które następnie zaprezentują we własnym muzeum. Podstawą rozgrywki jest tryb dla pojedynczego użytkownika. W trakcie odkrywania szczątków wymarłych zwierząt użytkownicy mają do dyspozycji narzędzia poszukiwawcze i wykopaliskowe, a ich głównym środkiem transportu jest samochód. W trakcie rozgrywki na graczy będą czekały też inne aktywności takie jak: eksploracja w terenie i pod wodą, personalizacja sprzętu, dekorowanie muzeum i ustawianie ekspozycji.

Maksymalny peak graczy w cztery doby po premierze Dinosaur Fossil Hunter wyniósł 855 osób, a średni czas spędzony na rozgrywce przekroczył 5 godzin. Z kolei Wishlista Steam Outstanding po 96 godzinach od debiutu gry wyniosła ponad 120 tysięcy użytkowników. Pełna wersja tytułu jest dostępna od 4 maja br. na platformach: Steam, Epic Store, Humble Store, a dzień później pojawiła się w serwisie NVidia GeForce Now. Projekt można było wesprzeć na platformie Kickstarter, gdzie udało się zebrać ponad 360% zakładanej kwoty.

- Tytuł już doczekał się kilku aktualizacji by podnieść zadowolenie graczy. Oczywiście szykujemy już kolejne, w jednej z nich pojawi się nowa mapa, a na niej kolejne szkielety dinozaurów, których dotychczas nie było w grze. Zamierzamy także wypuścić DLC do gry z różnymi zawartościami, które z pewnością uatrakcyjnią rozgrywkę. Mocno wierzymy, że sprosta ona wysokim oczekiwaniom graczy i to nie tylko tych, którzy interesują się paleontologią - dodaje Jacek Wyszyński.

Pyramid Games planuje w przyszłości przeprowadzić portowanie gry na konsole Xbox, a w dalszej kolejności na PlayStation.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus