Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

MedApp kontynuuje ekspansję zagraniczną

Udostępnij

Innowacyjna spółka z branży medtech - MDA (MEDAPP) - kontynuuje ekspansję, wykorzystując potencjał sprzedażowy swoich rozwiązań technologicznych z zakresu wizualizacji holograficznej i medycyny cyfrowej. Najnowsze informacje dotyczą Meksyku, Brazylii oraz Czech, Słowacji, Węgier i Finlandii.

Wyłącznym dystrybutorem MedApp CarnaLife Holo – systemu wizualizacji 3D danych medycznych - na terytorium Czech, Słowacji, Węgier i Finlandii została Promedica Praha Group – jeden z wiodących dystrybutorów rozwiązań medycznych, którego historia biznesowa sięga roku 1991.

- Jesteśmy przekonani, że wspólnie osiągniemy ambitne cele sprzedażowe, zapewniając pacjentom w kolejnych krajach wyższy poziom opieki medycznej, a tamtejszym lekarzom i szpitalom wymierne korzyści – także ekonomiczne. Nasze rozwiązania technologiczne mają globalny potencjał i konsekwentnie staramy się to wykorzystać – podkreśla Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.

Po pozyskaniu dystrybutora w Brazylii i zatrudnieniu tam przedstawiciela handlowego, MedApp złożył w ostatnim czasie wniosek do Agência Nacional de Vigilância Sanitária (brazylijska agencja zdrowia) o uzyskanie certyfikatu zgodności dla rozwiązania CarnaLife Holo, co umożliwi przejście do kolejnego etapu działalności na rynku brazylijskim.

- Ameryka Północna, jak i Południowa,są dla nas bardzo ważnymi rynkami, szczególnie Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia i Meksyk – wskazuje Prezes Mędrala

Spółka MedApp otrzymała właśnie pozytywną decyzję o przyznaniu grantu ze środków europejskich na rozpoczęcie procesu wejścia na rynek meksykański w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny Inteligentny Rozwój, oś priorytetowa III „Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach”, Działanie: 3.3. „Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw”, Poddziałanie 3.3.1 „Polskie Mosty Technologiczne”. Projekt o wartości 180 tys. zł (wsparcie gotówkowe 120 tys. zł) będzie realizowany przy współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH), a jego celem jest wypracowanie skutecznej strategii wejścia do Meksyku przy wsparciu zagranicznych biur PAIH.

MedApp S.A., współpracując z doświadczonym partnerem – firmą Parexel, przygotowuje się również do złożenia wniosku o certyfikację rozwiązania CarnaLife Holo w amerykańskim urzędzie FDA, co jest niezbędnym warunkiem wejścia na największy rynek medyczny na świecie, jakim są Stany Zjednoczone.

Warto zauważyć, iż na początku 2021 roku MedApp podpisał pierwsze zagraniczne umowy dystrybucyjne na rynkach Wielkiej Brytanii, Francji i Luksemburga oraz poszerzył kanały sprzedaży w Polsce. Nastąpiło wspomniane wejście do Brazylii i założenie spółki dystrybucyjnej dla rynków niemieckojęzycznych. Plany rozwoju obejmują również inne kraje, a międzynarodową ekspansję może przyspieszyć pozyskanie nowych inwestorów. Spółka zakomunikowała na początku kwietnia br. wybór globalnego Haitong Banku jako podmiotu odpowiedzialnego za przeprowadzenie tego procesu.

MedApp rozwija także funkcjonalność rozwiązań opartych na CarnaLife Holo, wizualizacji holograficznej 3D oraz platformy medycyny cyfrowej, CarnaLife System. Inicjatywy rozwijające portfolio produktowe zaowocowały uzyskaniem dotacji ze środków unijnych na stworzenie narzędzia do nawigacji dla lekarzy (CarnaLife Holo MedNav) oraz podpisaniem umowy z siecią Helimed Diagnostic Imaging na stworzenie oprogramowania typu Radiology Information System (RIS), które będzie służyło do przechowywania i zarządzania obrazowymi danymi medycznymi i docelowo będzie zintegrowane z platformą telemedyczną MedApp CarnaLife System.

MedApp to innowacyjna spółka technologiczna, dlatego w naturalny sposób jej potencjał zwiększa docenianie technologii przez niezależnych ekspertów, co świadczy również o sile i kompetencji zespołu. Obok wielu wyróżnień, w październiku zeszłego roku Google wybrał MedApp do swojego programu akceleracyjnego jako jeden z piętnastu najlepszych startupów medtech w Europie. Z kolei w lutym br. MedApp wygrał konkurs OVHcloud dla podmiotów medtech.

Dynamiczny rozwój przekłada się nie tylko na potencjał przyszłych okresów, ale również już na bieżące wyniki finansowe. Spółka MedApp zanotowała narastająco po czterech kwartałach 2021 roku 12,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co jest wartością o 111% wyższą niż rok wcześniej. Wynik EBITDA zwiększył się o 139%, do 6,3 mln zł, a zysk netto był dwa razy wyższy niż przed rokiem, osiągając poziom 3,8 mln zł. Spółka może również pochwalić się wysoką rentownością.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus