Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mateusz Śmieżewski, Gamivo: W I kwartale koncentrowaliśmy się na zwiększeniu rentowności oraz automatyzacji procesów

Tomasz Lewandowski, Mateusz Śmieżewski
Tomasz Lewandowski, Mateusz Śmieżewski
Udostępnij

GMV (GAMIVO), właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował I kwartał br. Spółka w pierwszych miesiącach 2022 roku odnotowała wysoką dynamikę wzrostu wyników finansowych, przychody wyniosły 10,2 mln zł, natomiast zysk netto: 1,6 mln zł czyli o 10 proc. więcej niż w IV kwartale ur. Odnotowane wyniki są efektem obranego na początku roku kierunku rozwoju na br. – GAMIVO skupia się na skalowaniu oraz automatyzacji ścieżki zakupowej.

 - W pierwszym kwartale koncentrowaliśmy się na zwiększeniu rentowności oraz automatyzacji procesów biznesowych. Obrane na początku roku plany rozwoju już teraz przynoszą pozytywne efekty, co pokazuje, że ten kierunek rozwoju jest właściwy. Obecnie platforma skupia już prawie 4 mln użytkowników oraz niemal 1000 dostawców, którzy oferują produkty będące odpowiedzią na zapotrzebowanie graczy. Dzięki temu w pierwszym kwartale osiągnęliśmy ponad 10 mln zł przychodów oraz  prawie 1,6 mln zł zysku netto – komentuje Mateusz Śmieżewski.

W lutym 2022 roku GAMIVO ogłosiło plany rozwoju na najbliższe miesiące. Właściciel serwisu internetowego w bieżącym roku stawia na zwiększenie rentowności, automatyzację procesów biznesowych oraz szereg dodatkowych działań, które pozwolą na skalowanie działalności Spółki.

- Na wyniki finansowe wpłynęły także dodatkowe działania marketingowe jak chociażby współprace, które nawiązaliśmy lub kontynuowaliśmy w pierwszym kwartale 2022 roku. I kwartał był również okresem efektywnej optymalizacji działań marketingowych oraz opłat prowizyjnych dla sprzedawców. W efekcie tego istotnie zwiększyliśmy rentowność o czym świadczy pozytywna dynamika zysku netto, mimo delikatnie niższych przychodów w porównaniu z IV kwartałem ur. co jest związane z sezonowością naszej działalności  – dodaje Mateusz Śmieżewski, Prezes Zarządu GAMIVO.

Jednym z priorytetów dla GAMIVO na 2022 rok jest zwiększenie skali działalności Spółki poprzez m.in. pozyskiwanie nowych użytkowników, a także dbanie o lojalność obecnych. Aby poszerzać grono odbiorców, GAMIVO m.in. jak najlepiej pozycjonuje platformę transakcyjną w Google w celu zwiększenia ruchu organicznego i ułatwienia potencjalnym klientom trafienia do serwisu GAMIVO.com. Ponadto, żeby zwiększyć rozpoznawalność, prowadzi bloga o tematyce gamingowej, dzięki któremu gracze odwiedzają platformę nie tylko w celu zakupienia produktów, ale także przeczytania artykułu na interesujące ich tematy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus