Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Robert Wesołowski, Klabater: Konsekwentnie rozwijamy naszą działalność w zakresie portingu i developmentu

Udostępnij

KBT (KLABATER), notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo, wypracował w pierwszym kwartale br. blisko 790 tys. zł przychodów netto, z których 75 proc. pochodzi ze sprzedaży gier w wersji konsolowej. W raportowanym okresie spółka nie wprowadziła do sprzedaży nowych produktów, a całość przychodów została zrealizowana w oparciu o back catalog. Do końca roku Klabater planuje wydanie 12 projektów, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc.

- W pierwszym kwartale br. mimo braku nowych premier osiągnęliśmy przychody ze sprzedaży gier wydanych we wcześniejszych okresach. Cieszy nas wyraźny 115 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży gier konsolowych portowanych przez naszą spółkę, z uwagi na dywersyfikację działalności Klabatera o ten właśnie obszar. Już w drugim kwartale roku pojawią się dwie nowe gry w ramach wydawnictwa. Konsekwentnie rozwijamy naszą działalność w zakresie portingu i developmentu – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Od stycznia do marca spółka wzięła udział w licznych promocjach i wyprzedażach aktywnie eksploatując posiadany przez siebie katalog gier. W ostatnim tygodniu lutego Klabater uczestniczył w Steam Next Fest prezentując demo gry Moonshine Inc., najważniejszej z tegorocznych premier spółki.

- Moonshine Inc. to strategiczna gra z gatunku tycoon z licznymi elementami craftingowi. Udostępnione w lutym demo gry osiągnęło obiecujące wyniki, tylko podczas Festiwalu Steam tytuł został pobrany 8 tys. razy, a liczba pobrań wynosi obecnie ponad  16 tys. Gra zebrała w serwisie STEAM już ok. 28 tys. wishlist, co w stosunku do ostatnio opublikowanych danych w raporcie rocznym daje przyrost o 9 tys. wishlist w okresie dwóch miesięcy – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

W najnowszej grze Klabatera gracz będzie musiał stworzyć imperium bimbrownicze w wirtualnych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Gracze będą mogli eksperymentować z setkami różnych składników, ogromną liczbą różnorodnych receptur odtwarzając znane – i tworząc własne –  craftowe wysokoprocentowe alkohole. Produkcja wiernie odwzorowuje proces destylacji alkoholu. Przy grze developerzy współpracowali z chemikami oraz ekspertami gorzelnikami, których wiedza pozwoliła na szczegółowe i wierne rzeczywistości odtworzenie całości procesu, poczynając od fermentacji po proces butelkowania. 

Premiera Moonshine Inc. została zaplanowana na trzeci kwartał br. Gra ukaże się na komputery osobiste oraz na konsole PlayStation, Xbox i Switch. Obecnie największą popularność tytuł notuje kolejno: w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej.

W nadchodzących miesiącach Klabater zapowiedział 12 premier na wszystkich najważniejszych platformach sprzętowych. Oprócz wspomnianej gry Moonshine Inc., będą to m.in. Crossroads Inn Edycja Switch, Weedcraft Inc., Kajiu Wars, Production Line, As Far As The Eye, Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager, Spellcaster University, czy też kolejne gry z serii Strategic Minds.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus