Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BoomBit, producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje I kwartał 2022 roku

Udostępnij
  • 66,2 mln PLN przychodów z gier (+54% r/r) i 59,5 mln pobrań w Q1 2022
  • 2,3 mln zł skorygowanego zysku netto, spadek o 41% z 3,9 mln PLN w Q1 2021
  • Środki pieniężne wzrosły o 56% z 23,9 mln PLN na koniec marca 2021 do 37,3 mln PLN na koniec marca 2022
  • Rekomendacja zarządu do wypłaty 10,7 mln PLN dywidendy za 2021
  • BoomPick - nowa spółka Joint Venture
  • Dobre wyniki w kwietniu: 27,6 mln PLN przychodów z gier i 28,5 mln pobrań

 

– W pierwszych miesiącach bieżącego roku, podobnie jak w rekordowym dla nas pod wieloma względami całym 2021 roku skupiliśmy się na dalszym rozwoju portfolio gier Grupy BBT (BOOMBIT) i szukaliśmy nowych możliwości zwiększania i dywersyfikacji naszych przychodów. W okresie styczeń-marzec nasze przychody wzrosły o ponad 50% r/r i wypracowaliśmy 2,3 skorygowanego zysku netto. Wynik ten jest niższy o 41% w porównaniu do analogicznego kwartału w 2021 roku, na co wpłynęły nasze inwestycje w  organiczny rozwój Grupy Kapitałowej oraz nowe inicjatywy, wśród których możemy zaliczyć rozwój BoomHits, nowe spółki Joint Venture (ADC Games, SkyLoft, BoomPick) oraz rozwój projektów Play And Earn. Wierzymy, że w dłuższym horyzoncie czasu te działania zaowocują poprawą wyników w przyszłości i są one korzystne dla naszych akcjonariuszy. W pierwszym kwartale 2022 roku najlepiej zarabiały Mid-Cory, czyli Hunt Royale i Darts Club, ale dobre przychody przyniosło kilkanaście tytułów z naszego silnego i dobrze zbalansowanego portfolio. Nasza sytuacja finansowa jest bardzo dobra, generujemy dodatnie przepływy pieniężne, o 56% r/r wzrosło saldo gotówki. Zdecydowaliśmy się rekomendować wypłatę dywidendy, która łącznie z wypłaconą już w listopadzie zaliczką wyniesie blisko 11 mln PLN

– mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.

- Operacyjnie cały czas się rozwijamy, w przygotowaniu mamy kolejne tytuły nad którymi pracujemy sami, a także w ramach BoomHits i spółek JV. W lutym działalność rozpoczął BoomPick, spółka Joint Venture, która będzie wydawała głównie gry typu merge. Duże nadzieje wiążemy z naszym nowym obszarem działalności, czyli projektami Play And Earn, które bazują na technologii blockchain dodaje.

Przychody Grupy BoomBit wyniosły ponad 66,2 mln PLN i były o 54% wyższe niż rok wcześniej. Motorem wzrostu przychodów były gry Mid-Core, a dwie główne gry z tego segmentu czyli Hunt Royale i Darts Club, wygenerowały odpowiednio 17,1 mln PLN oraz 8,0 mln PLN przychodów i były najlepiej zarabiającymi tytułami w pierwszym kwartale 2022 roku. Pięć najbardziej dochodowych gier stanowiło połowę wszystkich przychodów, zaś udział przychodów z gier Hyper-Casual wyniósł 50% tj. 33,1 mln PLN, podobnie jak gier łącznie z gier Mid-Core i Casual, co potwierdza, że portfolio gier Grupy BoomBit jest dobrze zdywersyfikowane. Łączna liczba pobrań w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła 59,5 mln. Dotychczas w 2022 roku Grupa wydała Grupa wydała kilkanaście gier na platformy iOS i Android, przygotowanych w ramach wszystkich 3 filarów działalności Grupy (produkcja wewnętrzna, BoomHits i spółki JV), a najistotniejsze wydane w tym roku tytuły to Grass Master, Dog Life Simulator, Baseball Club, Try to Fly czy Train Ramp Jumping.

Zmiany w strukturze przychodów były widoczne także na poziomie kosztów w których wzrosło znaczenie gier MId-Core i Casual. W pierwszym kwartale 2022 roku łączna kwota wydatków poniesionych na User Acquisition i revshare oraz koszty prowizji platform dystrybucyjnych w segmencie gier hyper-casual wyniosła ok. 25 mln PLN, a gier Mid-Core i Casual 24 mln PLN. Szacunkowe wyniki za kwiecień w którym Grupa BoomBit miała 27,6 mln PLN przychodów i 28,5 mln pobrań, potwierdzają, że podejmowane działania wydawnicze i promocyjne z wykorzystaniem narzędzi do User Acquisition są dobrze przemyślane i skuteczne. Spółka pracuje nad aktualizacjami i marketingiem najbardziej perspektywicznych gier oraz uzupełnieniem portfolio o nowe tytuły.  

EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe wyniosła 6,0 mln PLN i była niższa o 27% w porównaniu do 8,2 mln PLN w analogicznym okresie 2021 roku, a skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 2,3 mln PLN, czyli o 41% mniej niż 3,9 mln PLN w roku poprzednim. Saldo środków pieniężnych na koniec marca 2022 roku wyniosło 37,3 mln PLN, czyli 12% niż na koniec roku 2021 i 56% więcej r/r. Z uwagi na stabilną sytuację finansową i dobre perspektywy zarząd rekomendował wypłatę dywidendy za rok 2021 w kwocie 10,7 mln PLN, co stanowi ponad 86% jednostkowego zysku netto za 2021 rok. Łączna kwota dywidendy uwzględnia 3,2 mln PLN zaliczki na poczet dywidendy, która została wypłacona w listopadzie 2021 roku.

Podstawową działalnością Grupy BoomBit jest produkcja i wydawanie gier mobilnych własnymi zasobami, a drugim filarem zewnętrzna działalność wydawnicza, za którą odpowiada BoomHits. Trzecim źródłem przychodów są spółki Joint Venture. Aktualnie Grupa BoomBit posiada cztery takie spółki: TapNice, SkyLoft, PlayEmber, oraz BoomPick, który został założony w lutym 2022 roku we współpracy z polskim studiem Cherrypick Games. Nowym obszarem działalności są gry Play and Earn, które bazują na technologii blockchain. Spółka widzi w nich wysoki alternatywny potencjał w porównaniu do tradycyjnych metod generowania przychodów takich jak reklamy czy mikropłatności.

–  Gry bazujące na technologii blockchain będą jednym z najmocniej rozwijających się segmentów rynku gier w przyszłości. Prace nad naszymi projektami Play and Earn, w tym przede wszystkim BoomLand idą zgodnie z oczekiwaniami. Największym wyzwaniem jest to żeby gry tego typu były atrakcyjne i łatwo dostępne dla jak największej grupy użytkowników.  Chcemy, żeby to właśnie BoomLand stał się liderem rynku blockchain w przyszłości

dodaje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus