Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

96 mln zł przychodów Grodna w lipcu

Udostępnij

Zgodnie z najnowszymi szacunkami, przychody Grupy GRN (GRODNO) w lipcu br. wyniosły 96,0 mln zł kształtując się na zbliżonym poziomie do analogicznego miesiąca przed rokiem. Narastająco po czterech miesiącach bieżącego roku obrotowego sprzedaż wyniosła 361,8 mln zł, czyli o 7% więcej wobec 337,7 mln zł rok wcześniej.

W lipcu na dynamice przychodów zaważyła niższa rdr sprzedaż mikroinstalacji fotowoltaicznych, związana ze zmianą systemu rozliczeń dla prosumentów i istotnym uspokojeniem boomu w tym segmencie rynku. Uważamy jednak, że jest to sytuacja przejściowa, a branża fotowoltaiczna będzie dalej rosła, co podyktowane będzie rosnącymi rachunkami za energię. Obecnie tendencję taką dostrzegamy głównie w przypadku instalacji dla klientów biznesowych – wyjaśnia Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.

Planem Zarządu na kolejne miesiące jest dalszy stabilny rozwój Grodna w warunkach postępującej transformacji energetycznej. Władze Spółki zakładają wzrost o co najmniej
10% rdr w całym bieżącym roku obrotowym.

W poprzednim roku obrotowym zwiększyliśmy przychody o 68% rdr, budując bardzo wysoką bazę i sprzedażowo osiągając to, co wcześniej planowaliśmy na znacznie dłuższy okres.
Dlatego, siłą rzeczy, w bieżącym roku te dynamiki będą niższe, co widać po ostatnich miesiącach. W dodatku rynek elektrotechniczny zwalnia, planuje się mniej inwestycji. W takich okolicznościach zakładane przez nas min. 10% wzrostu sprzedaży w całym roku 2022/23 to ambitny cel
 – mówi Prezes Andrzej Jurczak.

Motorem wzrostu Grupy w bieżącym roku ma pozostać segment OZE, obejmujący przede wszystkim kompleksowe rozwiązania fotowoltaiczne i grzewcze. Szczególnie dużego potencjału do wzrostu w kolejnych miesiącach Zarząd upatruje w obszarze pomp ciepła.

Na rynku pomp ciepła mamy obecnie do czynienia z bardzo dużym zapotrzebowaniem, co chcemy maksymalnie wykorzystać. W lipcu zakończyliśmy rozbudowę naszego magazynu centralnego w Małopolu pod Warszawą, dwukrotnie zwiększając jego powierzchnię magazynową właśnie pod kątem potrzeb zatowarowania pomp ciepła i fotowoltaiki. Zawieramy też nowe umowy z kolejnymi dystrybutorami wiodących marek urządzeń grzewczych, tak by mieć najlepszą ofertę w branży. Jesteśmy zatem dobrze przygotowani na wzrost w tym obszarze – dodaje Prezes Grodna.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus