Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

W lipcu 2022 r. przychody z gier BoomBit wyniosły 27,02 mln zł

Udostępnij
  • Przychody z gier: 27,02 mln PLN
  • Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 9,34 mln PLN
  • 25,7 mln pobrań
  • Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Falling Art Ragdoll Simulator, Construction Ramp Jumping

[mln PLN]

Czerwiec

Lipiec

Zmiana % m/m

Przychody z gier

27,28

27,02

-0,9%

Prowizje platform

2,35

2,27

-3,6%

User Acquisition

16,12

15,42

-4,4%

Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform

8,80

9,34

+6,0%

W lipcu 2022 r. przychody z gier Grupy BBT (BOOMBIT) wyniosły 27,02 mln PLN (-0,9% m/m). Koszty prowizji platform spadły do 2,27 mln PLN (-3,6% m/m), a wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 15,42 mln PLN (-4,4% m/m). Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 9,34 mln PLN (+6% m/m). Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w ostatnim miesiącu wyniosła 25,7 mln.

“27 mln zł przychodów z gier to zdecydowanie powód do zadowolenia. Wakacje to tradycyjnie nieco słabszy dla nas okres, jednak osiągane wyniki pokazują, że dzięki zdywersyfikowanemu portfolio gier oraz skutecznemu User Acquisition jesteśmy w stanie utrzymać  wysokie tempo niezależnie od okoliczności. Największy wpływ na lipcowe wyniki miały Hunt Royale i gry z segmentu Hyper-Casual. Warto wspomnieć o grach Crazy Plane Landing oraz Construction Ramp Jumping, które zostały wydane blisko rok temu, a nadal pojawiają się wśród naszych najbardziej popularnych tytułów. Od momentu, wydania gry te zostały pobrane kolejno 27 oraz 16 milionów razy.” - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit.

“W zeszłym miesiącu zapowiadaliśmy zwiększenie skali UA w Hunt Royale, finalnie postanowiliśmy jednak jeszcze chwilę poczekać i bardziej skupić się na dalszej optymalizacji w obszarze monetyzacji. Zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, które w relatywnie krótkiej perspektywie powinny pozytywnie przełożyć się na parametry retencji oraz conversion to payer. Chcemy więc najpierw wprowadzić kolejną aktualizację gry na rynek, a dopiero wtedy ją intensywnie skalować. Jestem przekonany, że takie podejście umożliwi nam prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii marketingowych, z korzyścią dla naszych wyników w dłuższym terminie. Ale nawet bez zwiększenia UA, lipiec był drugim najlepszym miesiącem w historii tej gry. ”  - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit. 

Obecnie obserwujemy pogorszenie sentymentu rynkowego dla spółek z naszego sektora. Zmniejszyła się także dostępność finansowania dla studiów deweloperskich, spadła liczba IPO. Postrzegamy to jako naszą szansę. Sytuacja płynnościowa BoomBitu jest więcej niż dobra, mamy świetne i skalowalne narzędzia BI, zatrudniamy światowej klasy specjalistów od User Acquisition, wobec czego chcemy wydawać więcej gier. Będziemy intensywnie pracowali nad tym, aby pozyskać nowe lub już rozpoczęte projekty, które w naszej ocenie będą warte inwestycji. Ten model współpracy dobrze działa już w BoomHits, chcemy go rozwijać również w nowych gatunkach, takich jak casual czy mid-core. Jesteśmy otwarci na współpracę - dodaje.

Przychody z gier [mln PLN]

 

 

Przychody z gier Hyper-Casual, wyniosły 16,3 mln PLN i stanowiły 60% w strukturze przychodów Grupy BoomBit w lipcu. Najlepiej zarabiającym tytułem pozostał Hunt Royale, gra Mid-Core, która wygenerowała 6,9 mln zł przychodów. Wśród najpopularniejszych gier znalazły się także Falling Art Ragdoll Simulator, Construction Ramp Jumping oraz Crazy Plane Landing.

Lipiec 2022 - TOP 5

  1. Hunt Royale                                           6,9 mln PLN
  2. Falling Art Ragdoll Simulator         1,8 mln PLN
  3. Construction Ramp Jumping           1,7 mln PLN
  4. Crazy Plane Landing                          1,7 mln PLN
  5. Dog Life Simulator                              1,6 mln PLN

18 lipca BoomBit wypłacił 0,55 zł dywidendy na akcję z zysku osiągniętego w 2021 r. Łącznie z zaliczką wypłaconą 10 listopada 2021 r. na każdą akcję przypadło 0,79 zł. Ubiegły rok był pierwszym za który spółka wypłaciła dywidendę. Zgodnie z przyjętą polityką, spółka chce regularnie wypłacać dywidendę w wysokości 40-80% skonsolidowanego wyniku netto.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+
Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+