Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Kino Polska wzrósł w pierwszym półroczu do 21,4 mln zł

Udostępnij

W I półroczu 2022 r. KPL (KINOPOL) wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 139 336 tys. zł, co oznacza niemal 17% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

W omawianym okresie wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach przychodów - przychody z emisji zwiększyły się o 16% r/r, przychody z reklamy o 15% r/r, a wpływy ze sprzedaży licencji o 29% r/r.

Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka wzrosły w analizowanym okresie o 19% r/r (+ 3 646 tys. zł). Kanały marki Kino Polska wygenerowały o 10% więcej przychodów z reklamy (+ 951 tys. zł), natomiast wzrost na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 18% (+ 1 234 tys. zł), co jest także efektem wyższych przychodów na kanale Kino TV oraz rosnących wpływów z rynku czeskiego. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego na kanale Zoom TV są wyższe o 11% w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku ( +1 068 tys. zł).

Grupa zanotowała także wyraźnie wyższe przychody z emisji, głównie dzięki segmentowi Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (17% wzrost r/r, +9 244 tys. zł). W I półroczu 2022 r. najdynamiczniej rozwijały się takie rynki jak Czechy, Węgry czy Rumunia. Przychody z emisji wygenerowane przez segment Kanały marki Kino Polska osiągnęły 6% wzrost r/r +426 tys. zł.

Przychody ze sprzedaży praw licencyjnych w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2022 r. wzrosły o niemal 29% r/r, co jest efektem większej aktywności sprzedażowej Grupy na rynku polskim.

W I półroczu 2022 r. segment Zoom TV wygenerował przychody wyższe niż w 2021 r. (+1 068 tys. zł), co jednak nie przełożyło się na wzrost jego rentowności z uwagi na zwiększone nakłady inwestycyjne na produkcje własne, wspierane poprzez wcześniej odroczone działania marketingowe. Jednakże, w ocenie Zarządu, kombinacja tych inicjatyw długofalowo doprowadzi do zwiększenia widowni kanału, a co za tym idzie do sukcesywnej poprawy wyników finansowych kanału w kolejnych okresach.

Osiągnięty przez Grupę Kapitałową zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach na podobnym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu roku 2021. Jest to przede wszystkim skutek porównywalnego wzrostu przychodów i kosztów w analizowanym czasie. Natomiast zanotowany w I półroczu 2022 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 11%. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+ 2 819 tys. zł) oraz Stopklatka (+ 1 943 tys. zł).

EBITDA za analizowany okres 2022 r. wyniosła 57 314 tys. zł, co w porównaniu z I półroczem 2021 r. oznacza wzrost o 5%.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus