Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Artifex Mundi wzrosły w październiku do 3,3 mln zł

Udostępnij

ART (ARTIFEX) w październiku, według wstępnych szacunków, wypracował 19% wzrost przychodów, do 3,3 mln zł. Kluczowy wpływ na wyniki sprzedaży mają rosnące przychody z komercjalizacji aplikacji Unsolved, które w minionym miesiącu zwiększyły się rdr. o 84%, do rekordowych 2,1 mln zł.

Przychody segmentu free-to-play wzrosły w minionym miesiącu o 63%, do 2,2 mln zł. W porównaniu z wrześniem br. przychody segmentu zwiększyły się o 10%. Bestsellerem Artifex Mundi pozostaje rozwijająca się mobilna aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA z portfela Grupy. Przychody z komercjalizacji aplikacji wzrosły w porównaniu z wrześniem o 0,2 mln zł (przy wzroście nakładów na marketing o 30 tys. zł).

– Obserwujemy systematyczny wzrost kluczowych KPI aplikacji, wypracowanych dzięki dziesiątkom zmian wdrożonych w aplikacji w 2022 r. m.in. w obszarze kontentu. Liczymy, że efektywność obecnej wersji aplikacji może jeszcze wzrosnąć, a równocześnie do prac nad jej doskonaleniem stopniowo rozwijamy nową jej odsłonę, której potencjał komercyjny, w naszej ocenie, może być zdecydowanie większy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

Segment gier HOPA, komercjalizowanych w modelu premium, wypracował w październiku ponad
1 mln zł przychodów, wobec niespełna 0,9 mln zł we wrześniu br. i 1,35 mln zł w październiku 2021 r. Wzrost sprzedaży, miesiąc do miesiąca, to efekt powrotu do poszerzania dostępności portfolio gier Artifex Mundi dla użytkowników platform konsolowych, czego efektem były premiery gier Lost Grimoires 2: Shard of Mystery oraz 9 Clues 2: The Ward.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus