Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Konrad Żaczek, Digitree Group: Wciąż pracujemy nad rentownością

Udostępnij

Technologiczna Grupa Kapitałowa DTR (DIGITREE) opublikowała wyniki za trzy kwartały 2022 roku. Grupa zwiększyła swoje skonsolidowane przychody o blisko 16 proc., oraz odnotowała niewielką stratę netto na poziomie 8 tys. zł. Przychody samego trzeciego kwartału wzrosły o ponad 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły ok. 19,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku zwiększyły się o 7,75 mln zł, osiągając poziom prawie 57 mln zł. To wzrost o 15,8 proc. w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2021 roku, który w głównej mierze został wypracowany w segmencie Enterprise, tj. na produktach wdrożeniowych oraz w segmencie - Domy mediowe i agencje.

EBITDA Grupy Kapitałowej Digitree Group w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. wyniosła 2,65 mln zł wobec 3,08 mln zł w poprzednim roku, tzn. spadła o kwotę 0,43 mln zł, tj. o 14% r/r. Warto zwrócić uwagę, że nakłady na prace rozwojowe były niższe o 525 tys. zł w porównaniu do trzech kwartałów 2021 roku.

Grupa osiągnęła stratę netto na poziomie 8 tys. zł, wobec zysku sięgającego 364 tys. zł w tym samym okresie ubiegłego roku.

Na wynik finansowy pierwszych trzech kwartałów 2022 roku wpływ wywarło zdarzenie jednorazowe tj. rozpoznanie w pozostałych przychodach operacyjnych wyniku na połączonej transakcji sprzedaży udziałów w spółce Adepto sp. z o.o. oraz objęcia udziałów w spółce Finelf sp. z o.o. (łącznie 837 tys. zł). Natomiast w analogicznym okresie sprawozdawczym wpływ na wynik finansowy miała pomoc pandemiczna z tzw. tarczy antykryzysowej, również uwzględniona w pozostałych przychodach operacyjnych, poprawiająca wynik o 961 tys. zł.

Cieszymy się, że ponownie udało nam się urosnąć na przychodach na przyzwoitym dwucyfrowym poziomie. Wciąż pracujemy nad rentownością i mamy nadzieję, że pewne ruchy optymalizacyjne, które poczyniliśmy od strony kosztowej, przyniosą efekt już w czwartym kwartale br. Niemniej należy też pamiętać, że w naszej Grupie mamy dwa typy projektów – te już rozwinięte i generujące świetne wyniki finansowe jak Fast White Cat, INIS i Salelifter oraz te, w które obecnie inwestujemy tj. system mailingowy i marketing automation SARE, budowa agencji performance oraz relaunch porównywarki cen Nokaut w Sales Intelligence, rozbudowa agencji kreatywno-strategicznej w JU: czy budowa Marketplaceme – naszej agencji obsługującej klientów na zagranicznych marketplace’ach. Niektóre z tych projektów już osiągają sukcesy komercyjne jak obsługa klientów L’Oreal Polska i vivo Polska w JU:, inne natomiast są w przededniu wprowadzenia istotnych ulepszeń, nad którymi pracowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy jak np. system mailingowy i marketing automation w SARE, a pozostałe – jak porównywarka cen Nokaut, która niedawno wystartowała w nowej odsłonie - właśnie te zmiany przechodzą. Kluczem do wygenerowania dobrych wyników Grupy jest uzyskanie odpowiednich, pozytywnych efektów ww. projektów rozwojowych, dalsze umacnianie pozycji rynkowych tych już rozwiniętych oraz efektywne wykorzystanie możliwości cross-sellingu pomiędzy projektami naszego bardzo szerokiego wachlarza produktów i usług. Ponadto nie możemy zapominać o skutecznej kontroli nad kosztami holdingu - komentuje Konrad Żaczek, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.

Przychody samego trzeciego kwartału 2022 roku wzrosły r/r o 2,44 mln zł, tj. 14,4 proc., natomiast strata netto wyniosła 0,12 mln zł. W tym samym okresie spadła skonsolidowana EBITDA, która zmniejszyła się o 0,28 mln zł, tj. 29,2 proc.

W trzecim kwartale 2022 roku nie wystąpiły zdarzenia jednorazowe mające istotny wpływ na szacunkowe wyniki ww. okresu. Natomiast na wynik finansowy analogicznego okresu ubiegłego roku wpływ wywarło zdarzenie jednorazowe, tj. pomoc pandemiczna z tzw. tarczy antykryzysowej, poprawiająca wynik tego kwartału o 399 tys. zł.

W trzecim kwartale 2022 roku nakłady na prace rozwojowe były zbliżone do tych z trzeciego kwartału 2021 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus