Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Rekordowe wyniki Big Cheese Studio po trzech kwartałach 2022 r.

Udostępnij

BCS (BIGCHEESE) – notowany na Głównym Rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo –dzięki odpowiednio dobranej strategii rozwoju, niesłabnącej popularności tytułu Cooking Simulator oraz pozytywnemu odbiorowi gry w wersji na Oculus Quest 2, zamyka trzy kwartały 2022 r. rekordowymi wynikami finansowymi. Od stycznia do września br. spółka zaraportowała ponad 20,1 mln zł jednostkowych przychodów, co stanowi 64 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu z roku ubiegłego. W samym trzecim kwartale br. przychody osiągnęły wartość 8,5 mln zł, co daje wzrost wyniku o 78 proc. r/r. Zysk netto od stycznia do września 2022 wyniósł prawie 14,3 mln zł. Trzeci kwartał również dał łódzkiej spółce zarobić. Od lipca do września zysk osiągnął poziom ponad 6,7 mln zł, co dało więcej niż 2-krotność wyniku r/r.

- Jako lider gier kulinarnych na Steam nasz produkt jest beneficjentem ogromnej uwagi ze strony graczy na całym świecie. Dzięki niekwestionowanej popularności Cooking Simulatora - zarówno w wersji na PC, jak i OQ2 - po trzech kwartałach br. odnotowaliśmy kolejne rekordowe wyniki finansowe. Jak widać skoncentrowanie się na ciągłym rozwoju projektu przynosi zamierzone efekty. – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio S.A. – W raportowanym okresie odnotowaliśmy znaczący wzrost zysku. Od stycznia do września br. zysk netto osiągnął poziom prawie 14,3 mln zł, w porównaniu do 8,5 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Po trzech kwartałach osiągnęliśmy ponad 20,1 mln zł przychodów, co dało nam 64 proc. wzrost r/r. W samym trzecim kwartale przychody wyniosły 8,5 mln zł. Tutaj w dużej mierze wpływ na to miała premiera Cooking Simulatora w wersji na OQ2 oraz podpisanie umowy na obecność w subskrypcji GamePass na XBOX One. – dodaje.

Flagowym projektem Studia jest Cooking Simulator. Premiera produkcji w wersji na PC odbyła się w połowie 2019 r. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków oraz tzw. live ops. Kulinarny symulator dostępny jest także w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS 4, Xbox One, a także w usłudze Xbox Game Pass).

Cooking Simulator w ub. roku trafił również na świata wirtualnej rzeczywistości (VR). Projekt zadebiutował na Steam VR pod koniec lipca 2021 i szybko stał się najlepiej sprzedającym się tytułem VR z grupy PlayWay. Stąd też z początkiem tego roku projekt otrzymał nagrodę Steam za grę VR roku 2021. Od lipca br. tytuł dostępny jest na goglach Oculus Quest 2. Zainteresowanie graczy było widoczne już od pierwszych minut od udostępnienia, a koszty produkcji VR zwróciły się po 5 godzinach od premiery.

Big Cheese Studio chce na bieżąco monetyzować swoje projekty tworzy coraz to nowe gry z gatunku symulatory, tycoon i manager/ekonomia. Obecnie łódzki zespół pracuje nad sequelem do Cooking Simulatora.

- Sequel będzie zawierał tryb kooperacji dla 4 graczy, tworzenie własnych potraw, gra zaoferuje także ponad 50 dań na start i nielimitowaną możliwość ich rozwoju, 3 dostępne lokacje kuchni na debiut produkcji, a także rozwój postaci i tryb fabularny, czego nie było w CS jedynce. – mówi Łukasz Dębski, CEO w Big Cheese Studio S.A. – To jednak nie koniec nowości. Na początku przyszłego roku chcemy zdradzić dużo więcej szczegółów także odnośnie kolejnych produkcji, w tym " Pizza Empire". – dodaje Łukasz Dębski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus