Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Krzysztof Bajołek, Answear.com: Nowe rynki generują sprzedaż powyżej założonych planów

Udostępnij

ANR (ANSWEAR), wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według wstępnych danych wypracował w IV kw. 2022 r. 359 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza to wzrost o 39 proc. rdr. Wysokie dynamiki wzrostu mimo wymagającego otoczenia rynkowego stawiają Answear.com jako jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie.

- Za nami rekordowy czwarty kwartał, w którym wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Cieszy również utrzymanie wysokich dynamik wzrostu, mimo wysokiej bazy z zeszłego roku, zwłaszcza w czwartym kwartale. Konsekwentnie pokazujemy, że nasz biznes ma solidne fundamenty i jest odporny na tymczasowe zawirowania gospodarcze i dekoniunkturę, dzięki czemu jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Wpływ na dobre wyniki sprzedażowe w minionym kwartale miało m.in. optymalne zatowarowanie na sezon jesień-zima 2022, dzięki czemu Spółka mogła trafnie i na bieżąco odpowiadać na potrzeby klientów. Istotną rolę również odegrały działania marketingowe, w tym kampanie TV nakierowane na wzrost świadomości marki. Skutecznie wspomagały sprzedaż w kluczowych dla spółki momentach, czyli Black Week oraz okresie świątecznym. Warto również wspomnieć o stałym rozwoju nowych kategorii produktowych home & lifestyle oraz sport & outdoor które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród klientów poszukujących inspirujących prezentów świątecznych.

- Patrząc na całe drugie półrocze odnotowaliśmy wzrost sprzedaży on-line rzędu 40 proc. czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31 proc. W efekcie tych wzrostów rok 2022 Spółka zakończyła przychodami ze sprzedaży blisko 1 mld zł. Warto podkreślić bardzo dobre rezultaty ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 r. oraz w pierwszej połowie 2022 r.: już teraz nowe rynki generują sprzedaż powyżej założonych planów – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus