Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Błażej Szaflik, Carbon Studio: Za nami udany czwarty kwartał, a także cały 2022 rok

Błażej Szaflik, CEO Carbon Studio
Błażej Szaflik, CEO Carbon Studio
Udostępnij

CRB (CARBONSTU), notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.

- Za nami udany czwarty kwartał, a także cały 2022 rok. W ubiegłym roku osiągnęliśmy blisko 4,7 mln zł przychodów. Z kolei w samym IV kwartale przychody wyniosły blisko 1,2 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. r/r. Intensywnie pracujemy nad rozwojem naszych gier, a wpływ na wysokość osiągniętych wyników miała przede wszystkim zadowalająca sprzedaż serii gier The Wizards oraz tytułu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, który przyciąga coraz większą grupę fanów. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.

W minionym roku Studio zawarło kilka istotnych kooperacji, m.in. z Vertigo Games. To jedna z najbardziej renomowanych zagranicznych firm wydawniczych i deweloperów z grupy PLAION. Podmioty podpisały umowę na współfinansowanie gry VR The Wizards Dark Times oraz rozwijanie funkcji kooperacji. Wraz z nowym dodatkiem gracze będą mieli okazję skorzystać z wielu ulepszeń. Premiera The Wizards: Dark Times: Brotherhood jest zaplanowana na 2023 rok.

Zarząd Carbon Studio liczy, że wydanie nowego trybu efektywnie wpłynie na skalowalność i powiększenie community serii The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy na całym świecie.

Jednocześnie zespół Carbon Studio obecnie pracuje także nad wspomnianym projektem z obszaru Metaverse. To wynik podpisanej umowy z firmą UIG Lab, która zakłada współpracę przy tworzeniu produktu w technologii blockchain. Carbon Studio jest odpowiedzialne za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.

- Z uwagi na prowadzony intensywny proces twórczy, nasze projekty są kapitałochłonne, co odzwierciedliło się w IV kwartale ub. roku. W tym czasie nie udało nam się uniknąć nieznacznej straty. Wytrwale pracujemy nad rozwojem spółki i mamy nadzieję, że rok 2023 będzie jeszcze lepszym okresem – komentuje Błażej Szaflik.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus