Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vistula wyda 15 mln zł na rozwój sieci w 2017 r., uruchomi 47 nowych sklepów

Udostępnij

VST (VISTULA) planuje uruchomienie 47 nowych salonów własnych i franczyzowych w 2017 r., o łącznej powierzchni ponad 3,1 tys. m2 netto, co zapewni 10% wzrostu netto powierzchni sprzedaży grupy kapitałowej, poinformowała spółka. Łączne nakłady finansowe w roku 2017 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach wyniosą około 15 mln zł, podano także.

"W obszarze marek odzieżowych Vistula i Wólczanka chcemy uruchomić w 2017 roku 6 nowych salonów własnych oraz 25 franczyzowych o łącznej powierzchni 2,2 tys. m2. W ramach segmentu jubilerskiego w 2017 roku planujemy otworzyć 11 salonów własnych i 5 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni około 1,0 tys. m2." - czytamy w raporcie kwartalnym.

Doceniając potencjał rozwojowy kanału sprzedażowego e-commerce, Grupa będzie systematyczne zwiększać ofertę asortymentową w sklepach internetowych oraz doskonalić ich funkcjonalności w zakresie personalizacji oferty towarowej, prezentacji produktów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi multimedialnych, łatwości dokonywania płatności i szybkości realizacji dostaw i zwrotów, podano także.

"W ramach grupy kapitałowej w roku bieżącym planowane jest uruchomienie 53 nowych salonów własnych i franczyzowych dzięki czemu na koniec roku w ramach grupy kapitałowej będzie funkcjonować ponad 370 salonów wszystkich marek" - czytamy w raporcie.

Pozwoli to na osiągnięcie w roku bieżącym 30,8 tys. m2 łącznej powierzchni sprzedażowej całej sieci. W związku z realizacją powyższego planu po 9 miesiącach bieżącego roku w ramach grupy kapitałowej otwarto 19 salonów własnych i franczyzowych w segmencie odzieżowym o łącznej powierzchni 560 m2 oraz 4 salony własne w segmencie jubilerskim o łącznej powierzchni 317 m2, podano również.

"Na koniec III kwartału 2016 roku łączna powierzchnia sprzedażowa grupy kapitałowej wyniosła 28,9 tys. m2, co daje 7,6% wzrostu netto rok do roku. W okresie IV kwartału 2016 w segmencie odzieżowym planowane jest uruchomienie 20 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni prawie 1,4 tys. m2. W ramach segmentu jubilerskiego w IV kwartale 2016 otwartych zostanie 10 salonów o łącznej powierzchni ponad 0,5 tys. m2" - czytamy też w raporcie.

Na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach przeznaczona zostanie w ciągu całego bieżącego roku kwota około 15 mln zł, podano również.

Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. W 2015 r. spółka miała 518 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus