Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Agora: w przyszłym roku 4 własne produkcje filmowe, Metro TV rentowne w ciągu 4-5 lat

Udostępnij

AGO (AGORA) ocenia, że jej nowy kanał telewizyjny Metro ma szansę osiągnąć rentowność w ciągu 4-5 lat po osiągnięciu min. 1-1,15% udziału w oglądalności, poinformował prezes Agory Bartosz Hojka. TV ruszy 2 grudnia.

"Oczekujemy, że stacja osiągnie rentowność w ciągu 4-5 lat po przekroczeniu 1-1,15% oglądalności" - powiedział Hojka podczas konferencji. 

Dodał, że nakłady inwestycyjne szacowane są na 20-30 mln zł, z czego kwota 10 mln zł już została poniesiona. 

Metro TV będzie skierowane do "szerokiego grona odbiorców". Elementem kontentu ma być publicystyka, co Agora uważa za swoją mocną stronę, choć główną siłą programu będzie rozrywka. Według słów prezesa medialnej grupy, może pojawiać się współpraca z internetowym ramieniem grupy.

W 2017 roku Agora planuje cztery własne produkcje filmowe w przyszłym roku, poinformował członek zarządu Grzegorz Kossakowski. 

"Szykujemy 4 produkcje, gdzie będziemy wiodącym producentem lub koproducentem. We wszystkich będziemy dystrybutorem" - powiedział Kossakowski podczas konferencji prasowej.

Na styczeń planowana jest  premiera "Po prostu przyjaźń". Członek zarządu Agory zapowiedział też film na bazie biografii Michaliny Wisłockiej - autorki "Sztuki kochania". 

"Działalność filmowa w 2017 będzie lepsza niż w mijającym roku" - dodał Kossakowski.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus