Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Action oraz wybrane wyniki za 2022 rok

Piotr Bieliński, Prezes Zarządu Action SA
Piotr Bieliński, Prezes Zarządu Action SA
Udostępnij

  

WYBRANE DANE FINANSOWE (tys. zł) 2022 2021 zmiana
       
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 2 366 956 2 307 109 2,6%
Zysk/Strata brutto ze sprzedaży 207 807 201 687 3,0%
Zysk/Strata z działalności operacyjnej 52 772 116 143 -54,6%
Zysk/Strata netto przypadający akcjonariuszom Spółki 48 966 100 863 -51,5%
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 17 774 -48 594 -
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -5 774 -2 971 94,3%
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -8 675 -467 1757,6%
Zwiększenia ( zmniejszenia ) netto środków pieniężnych 3 325 -52 032 -
Zysk/Strata na jedną akcję zwykłą *) (w zł / EUR) 2,44 5,03 -51,5%
       
Aktywa, razem 648 017 635 710 1,9%
Zobowiązania 205 338 234 660 -12,5%
Zobowiązania długoterminowe 79 084 89 319 -11,5%
Zobowiązania krótkoterminowe 126 254 145 341 -13,1%
Kapitał własny przypadający akcjonariuszom Spółki 443 101 402 147 10,2%
Kapitał zakładowy 2 004 2 004 0,0%
       
Średnioważona liczba akcji **) ( w szt. ) 20 037 000 20 037 000 0,0%
Wartość księgowa na jedną akcję ***) (w zł) 22,11 20,07 10,2%
Średnia ważona liczba akcji (szt.) 3 812 000 3 718 262 2,5%
Średnia ważona rozwodniona liczba akcji (szt.) 3 812 000 3 718 262 2,5%
Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą średnioważoną (zł) 2,97 1,68 76,8%
Zysk (strata) rozwodniony na jedną akcję zwykłą ( w z) 2,97 1,68 76,8%
Średnioważona liczba akcji zwykłych dla zysku zannualizowanego 3 812 000 3 718 262 2,5%
Zysk (strata) zannualizowany na jedną akcję zwykłą średnioważoną (zł/EUR) 2,97 1,68 76,8%
Zysk ( strata) zannualizowany ( tys. zł) 11 335 6 257 81,2%
Wartość księgowa na jedną akcję (zł) 10,52 8,38 25,5%
Rozwodniona wartość księgowa na jedną akcję (zł) 10,52 8,38 25,5%
Zadeklarowana lub wypłacona dywidenda na jedną akcję (zł) 0,00 0,20 -

 

List prezesa zarządu do akcjonariuszy ACT (ACTION):

 

Szanowni Akcjonariusze,

W imieniu Zarządu ACTION S.A. przekazuję na Państwa ręce raport Spółki prezentujący wyniki finansowe oraz najważniejsze wydarzenia, które miały wpływ na działalność ACTION S.A. w 2022 r.

To był dla wielu państw i ludzi szczególnie wymagający rok nie tylko gospodarczo, ale i społecznie. Ledwo zamykaliśmy jako społeczeństwo trudny czas pandemii, kiedy u naszych ukraińskich sąsiadów wybuchła regularna wojna. Przyniosła ona ogromne osobiste tragedie, jak i dalekosiężne skutki makroekonomiczne w całej Europie i na świecie.

Wspomniany wyżej konflikt zbrojny, odcisnął swe piętno na polskim biznesie, a więc i na nas. Zmianie uległa polityka energetyczna w Polsce, co doprowadziło do ogromnych wzrostów cen. Poza tym, doświadczyliśmy jako kraj sąsiadujący z Ukrainą jeszcze większej niepewności i ryzyk gospodarczych. Wszystko to negatywnie wpłynęło na krajowy i europejski biznes w postaci wyższych kosztów prowadzenia działalności.

W tych okolicznościach w minionym roku wypracowaliśmy przychody na poziomie 2 366 956 tys. zł, a zysk netto wyniósł 48 966 tys. zł.

Efektywne prowadzenie biznesu w wymagającym, pełnym niepewności czasie było możliwe dzięki konsekwentnemu rozwojowi Spółki jako wielobranżowego dostawcy do e-commerce w modelu handlu do partnerów biznesowych (B2B) i klientów ostatecznych (B2C). W e-commerce B2C koncentrowaliśmy się na rozwoju platform własnych: sferis.pl, krakvet.pl oraz naszych kont na platformach aukcyjnych. Stawialiśmy na dywersyfikację oferty o nowe, dochodowe branże. Natomiast w segmencie e-commerce B2B dalej rozwijaliśmy współpracę z partnerami w kraju i zagranicą oraz dział dystrybucji rozwiązań zaawansowanych - Action Business Center.

Segment sprzedaży zagranicznej e-commerce w ACTION stale rośnie. Jest to możliwe nie tylko dzięki naszej bogatej ofercie, ale i sprawności biznesowej, którą wspiera łatwa i wielopłaszczyznowa integracja systemowa oraz zautomatyzowana i nowoczesna logistyka. Obecnie współpracujemy już z wszystkimi kluczowymi sklepami internetowymi z 50 krajów w Unii Europejskiej i na świecie, co przekłada się pozytywnie na wyniki finansowe naszej firmy, gdyż klienci zagraniczni, zwłaszcza zamieszkujący Europę Zachodnią wciąż chętniej wydają pieniądze, a ich koszyk zakupowy jest statystycznie droższy niż klienta w Polsce.

W 2022 r. koncentrowaliśmy się również na rozbudowie oferty dystrybucji rozwiązań zaawansowanych Action Business Center. Poza prowadzeniem licznych webinarów i szkoleń pogłębiających wiedzę oraz umiejętności naszych partnerów biznesowych w zakresie rozwiązań sieciowych, serwerowych, czy fotowoltaiki byliśmy obecni na najważniejszych wydarzeniach branżowych, które stanowią kluczowy element strategii rozwoju Action Business Center.

Równolegle dbamy o rozwój naszych marek własnych. ACTINA dzięki licznym działaniom promocyjno-sprzedażowym jest dziś silnym graczem na polskim rynku, a w zeszłym roku zaczęła stawiać kolejne kroki w rozwoju poza granicami naszego kraju. Podobnie jak Activejet, którego bogate portfolio widoczne jest coraz częściej zagranicą. Ekspansja zagraniczna naszych marek to mocny kierunek rozwoju oferty ACTION jako producenta.

Podsumowując, rok 2022 przejdzie do historii ACTION, jako ten, w którym musieliśmy kolejny raz zdawać lekcję nie tylko z efektywnie prowadzonego biznesu, ale i z człowieczeństwa. Dlatego już od pierwszych dni inwazji Rosji na Ukrainę zorganizowaliśmy szereg aktywności i pomocy dla naszych ukraińskich pracowników i ich rodzin. Silne zaangażowanie naszego zespołu wspominamy jako Zarząd Spółki ciepło do dziś i nigdy o tym nie zapomnimy. Wiemy, że ekipa ACTION jest na dobre i na złe. Gotowa, by codziennie poza biznesowymi wyzwaniami, realizować się społecznie. To pokazuje, że jesteśmy silni i zdeterminowani. Dziękujemy Wam.

Dziękujemy też naszym akcjonariuszom za stałe wsparcie i zaufanie. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by dalej skutecznie realizować naszą strategię osiągając wymierne rezultaty.

Piotr Bieliński,

Prezes Zarządu Action SA

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus