Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Selena FM zmniejszył się r/r do 16,39 mln zł w III kw. 2016 r.

Udostępnij

SEL (SELENAFM) odnotowała 16,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 17,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 31,23 mln zł wobec 33,58 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 301,03 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 300,57 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 36,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 20,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 757,06 mln zł w porównaniu z 759,02 mln zł rok wcześniej.

"Na spadek przychodów ze sprzedaży w okresie 9 miesięcy 2016 roku miała wpływ przede wszystkim niekorzystna sytuacja makroekonomiczna na rynkach Rosji i Kazachstanu, a także częściowo malejący rynek pap w kraju. Przychody ze sprzedaży Grupy Selena prezentowane są w trzech segmentach geograficznych: Unia Europejska (w tym Polska), Europa Wschodnia i Azja (obejmuje m.in. Rosję i Chiny) oraz Ameryka Północna i Południowa (USA i Brazylia). Struktura przychodów ze sprzedaży w podziale na segmenty nie uległa istotniejszym zmianom w porównaniu do 2015 roku. Kluczowym segmentem pozostaje segment Unii Europejskiej. Wypracował on 65% (wobec 62% w 2015) przychodów ze sprzedaży. Podsegment Polska utrzymuje swój udział w obrotach m.in. dzięki sprzedaży zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w kraju do odbiorców private label za granicą. Segment geograficzny Europa Wschodnia i Azja zanotował z uwagi na wspomniana sytuację w Rosji i Kazachstanie spadek udziału do 29%. Segment Ameryka Północna i Południowa odnotowuje stały wzrost udziałów w sprzedaży osiągając 6% udział w przychodach Grupy" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 5,08 mln zł wobec 4,87 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus