Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

SFD rozpoczyna sprzedaż suplementów diety i żywności dietetycznej w Ukrainie

Udostępnij

W dniu 17 lipca 2023 r. SFD rozpoczyna sprzedaż suplementów diety i żywności dietetycznej w Ukrainie poprzez własny sklep internetowy www.allnutrition.ua. Dostawy do klientów w Ukrainie realizowane będą z magazynu w Opolu. To szósty, i obecnie największy, rynek zagraniczny, na którym Spółka prowadzi sprzedaż w tej formule.

„Decyzję o wyborze Ukrainy jako naszego następnego rynku zagranicznego, gdzie uruchamiamy sprzedaż przez własny sklep internetowy, podjęliśmy po analizie naszych własnych danych z rynków, gdzie już działamy oraz na podstawie danych konsumenckich z Ukrainy, gdzie wiele firm, również z naszej, szeroko rozumianej, branży osiąga bardzo dobre wyniki w segmencie e-commerce. Oceniamy też, iż Ukraina przedstawia bardzo duży potencjał do sprzedaży produktów SFD ze wszystkich segmentów: odżywek, żywności dietetycznej oraz suplementów. Logistycznie jesteśmy przygotowani, a dostawy realizowane będą we współpracy z doświadczonym partnerem na tym rynku – skomentował Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A. – Wierzymy też, że pozytywny sentyment do Polski będzie wsparciem rozwoju działalności naszej firmy w Ukrainie. Nasz kraj jest zaufanym parterem i dostawcą w wielu dziedzinach, a polskie firmy, ich produkty i usługi cieszą się bardzo dobrą opinią.

„W Ukrainie rozpoczynamy sprzedaż w naszym klasycznym modelu rozwiniętym w Polsce oraz na pozostałych pięciu rynkach zagranicznych. To, co wyróżnia Ukrainę, to atrakcyjny poziom niezbędnych nakładów marketingowych w przeliczeniu na markę lub produkt oraz poziom cen porównywalnych produktów, który jest zbliżony lub wyższy od cen w Polsce w niektórych kategoriach. Uważamy także, że oferta SFD w istotny sposób poszerzy ten rynek, gdzie obecnie konsumenci mają relatywnie niewielki wybór odżywek, suplementów czy żywności dietetycznej i wzbogaconej.– skomentował Rafał Zakrzewski, wiceprezes zarządu SFD S.A. ds. przychodów

Spółka wypracowała skuteczny model realizowania sprzedaży poprzez własne sklepy internetowe poza Polską przy realizacji dostaw do klientów z magazynu w Opolu. Na każdym z rynków Spółka współpracuje z wybranymi influencerami wspierającymi sprzedaż oferty oraz z doświadczonym operatorem logistycznym. Internacjonalizację modelu operacyjnego SFD rozpoczęła w maju 2021r, kiedy Spółka uruchomiła sprzedaż na rynku czeskim. Obecnie SFD posiada sześć sklepów internetowych poza Polską: w Czechach, Rumunii, Austrii, na Węgrzech, Słowacji oraz w Ukrainie. Na rynkach, gdzie Spółka rozpoczęła sprzedaż najwcześniej notowana jest bardzo wysoka dynamika przychodów i Spółka ocenia, iż w bieżącym roku udział rynków zagranicznych w sprzedaży osiągnie 10%.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus