Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Briju chce otworzyć nawet 16 nowych sklepów w tym roku

Udostępnij

Briju zaplanowało otwarcie 12-16 sklepów w tym roku, a cała sieć będzie liczyć ok. 45 lokalizacji. Już w lutym i marcu zostały otwarte 3 nowe salony - w Poznaniu, Gliwicach i Głogowie, poinformowała spółka.

"Obecnie pracujemy nad ostatnimi umowami na nowe lokalizację. Mamy już podpisane umowy na większość planowanych do otwarcia w tym roku salonów. Jednocześnie mamy już pierwsze umowy na nowe salony na 2017 r." - powiedział prezes Przemysław Piotrowski, cytowany w komunikacie.

W 2016 r. Grupa skupia się na podnoszeniu efektywności działalności poprzez wprowadzenie nowych kolekcji i rozbudowę oferty w zakresie popularnych produktów, kontynuację działań marketingowych i wzmocnienie siły marki Briju oraz działania reorganizacyjne i restrukturyzację kosztową. Od IV kwartału ubiegłego roku Grupa wprowadza docelową strukturę organizacyjną, a w tym roku prace będą skoncentrowane na wykorzystaniu efektu skali działalności, poprzez optymalizację kosztów w zakresie logistyki i wsparcia dla salonów, podano także.

"W 2015 r. spółka kontynuowała dynamiczny rozwój sieci sprzedaży wyrobów jubilerskich. W całym roku powstało 18 sklepów, z tego  w samym IV kwartale sieć powiększyła się o 9 nowych lokalizacji i na koniec roku liczyła 30 salonów" - czytamy w komunikacie.

W 2015 r. skonsolidowane przychody spółki wyniosły 567,1 mln zł, co oznacza wzrost o 44,3% r/r. W tym samym czasie grupa osiągnęła 20,8 mln zł zysku EBITDA i 17,8 mln zł zysku netto, co jest odpowiednio o 29,7% i 41,7% lepszym rezultatem niż w roku 2014, podano także.

"Znacząco poprawiliśmy wyniki w obu segmentach działalności. Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na poprawę wyników był mocny i stabilny wzrost wolumenów handlu i obróbki złota i srebra oraz rozwój sieci sprzedaży wyrobów jubilerskich i wzrost rozpoznawalności marki Briju" - skomentował Piotrowski.

Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2014 r.