Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Krauze, Dino Polska: Rozwój postępuje zgodnie z planem i przynosi oczekiwane rezultaty

Udostępnij

Na koniec czerwca 2023 r. DNP (DINOPL) zwiększyła rozmiary swojej sieci do 2272 placówek, wobec 1975 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie ponad 4,9 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec I półrocza 2023 r. 39,4 tys. pracowników. Równocześnie dynamicznie rosła wartość przychodów sieci.

Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosły 12,1 mld zł i były o 38,3% wyższe niż rok wcześniej. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła poziom 23,3%.

Znaczący wzrost przychodów jest efektem naszej przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów oraz unikalnego formatu sklepu, który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska. 

Równocześnie sieć Dino urosła o 116 nowych marketów, do 2272 sklepów na koniec pierwszego półrocza i przygotowuje się do uruchomienia jeszcze większej liczby sklepów w drugiej części roku.

– Rozwój postępuje zgodnie z planem i przynosi oczekiwane rezultaty w postaci rosnącej liczby odwiedzin konsumentów i stopniowej poprawie efektywności naszej organizacji. Nowe, ósme już centrum dystrybucyjne, które uruchomiliśmy w drugim kwartale w gminie Lubień Kujawski, w centralnej Polsce będzie wspierać dalsze stopniowe rozszerzanie zasięgu sieci Dino – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, związane głównie z rozwojem sieci, wyniosły w pierwszym półroczu 2023 r. 569 mln zł.

Od kilku lat nieodzownym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec półrocza posiadało je 1840 sklepów, co stanowiło 81% całej sieci Dino. W tym roku do ich grona dołączyło pierwsze centrum dystrybucyjne Dino, a na kolejnych trwają prace dotyczące uruchomienia instalacji bazujących na odnawialnych źródłach energii. Instalacje paneli fotowoltaicznych na dachach marketów oraz centrów dystrybucyjnych pozwolą na dalszą redukcję zapotrzebowania na energię elektryczną z konwencjonalnych źródeł.  W I półroczu 2023 r. Dino Polska uzyskała blisko 34 GWh energii ze słońca, o 77% więcej niż w pierwszym półroczu 2022 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus