Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cloud Technologies ze wzrostem sprzedaży w czerwcu

Udostępnij

Sprzedaż danych cyfrowych CLD (CLOUD) do kluczowych klientów wzrosła w czerwcu br. o 36 % r/r. To kolejny miesiąc znaczących wzrostów odnotowanych przez spółkę, co jest efektem realizacji strategii zorientowanej na wzrost organiczny w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych. Cloud Technologies, które dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej zasilających kampanie największych marek na świecie, w perspektywie do 2025 r. planuje także rozwój w nowych obszarach, m.in. w sektorze sztucznej inteligencji.

- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię i z powodzeniem zwiększamy sprzedaż danych. Prognozy dotyczące rynku reklamy potwierdzają, że mamy jeszcze znaczące pole do dalszych wzrostów. Globalnie wydatki reklamowe w 2025 r., czyli w horyzoncie realizacji naszej strategii rozwoju, wyniosą niemal bilion dolarów, wynika z prognoz międzynarodowej agencji Zenith. Co najważniejsze, udział reklamy online, na potrzeby której dostarczamy dane umożliwiające targetowanie określonych grup użytkowników, w rynku reklamy wciąż rośnie i osiągnie 59% w 2025 roku. Obserwujemy również rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane w sektorze sztucznej inteligencji, dlatego zwiększamy zaangażowanie naszego zespołu w prace nad rozwiązaniami, które pozwolą nam na szersze oraz nowe wykorzystanie danych - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. 

Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, między innymi w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Dzięki dostarczanym danym reklamodawcy mogą targetować wybrane grupy odbiorców i osiągać lepsze efekty kampanii, a tym samym zwiększać zwrot z inwestycji. Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. 

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 30 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2022 rok dywidendę w łącznej wysokości 4,6 mln zł, co oznaczało 1 zł dywidendy na akcję. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus