Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ML System szacuje stratę netto pierwszego półrocza na 10,6 mln zł

Udostępnij

Grupa MLS (MLSYSTEM) zgodnie z szacunkowymi, niezaudytowanymi danymi wypracowała w I półroczu 2023 r. 89,9 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 105,3 mln zł rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 6,4 mln zł w porównaniu z 11,6 mln zł w analogicznym półroczu poprzedniego roku. W analizowanym okresie wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 7,3 mln zł wobec 13,1 mln zł rok wcześniej, a strata netto wyniosła 10,6 mln zł wobec straty 3,8 mln zł w I półroczu 2022 r.

- Koniunktura w budownictwie i zmiany harmonogramów inwestycji realizowanych przez klientów spowodowały przesunięcie na II półrocze 2023 r. odbioru części wyprodukowanych już szyb z powłokami kwantowymi. Ponadto, realizowaliśmy produkcję szyb powłokowych w ramach projektów badawczych: mowa o QDrive, tj. innowacyjnym szkle aktywnym dla branży automotive oraz ogniwie tandemowym. W II kw. opracowywaliśmy również nowe wzory dla dachówek oraz płyt elewacyjnych, co miało odzwierciedlenie w sukcesie procesu dokapitalizowania i przyznanych wzorach przemysłowych. Oczekujemy, że nowe, wysokomarżowe produkty, będące efektem prac B+R staną się w przyszłości elementem naszej struktury sprzedaży – komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.

Przesunięcie w odbiorze produktów oraz obłożenie maszyn pracami w ramach projektów B+R obniżyły wartość sprzedaży zarówno w samym II kwartale, jak i całym I półroczu 2023 r. Niższa sprzedaż, w tym produktów o wysokiej marży, wpłynęła z kolei na spadek zyskowności. W I półroczu 2023 r. zaobserwowano ponadto wzrost w ujęciu rok do roku kosztów finansowych o blisko 2,9 mln zł oraz kosztów ogólnego zarządu (głównie wynagrodzeń, w tym. związanych ze wzrostem zatrudnienia) o 2,5 mln zł, co dodatkowo obniżyło wynik netto w analizowanym okresie.

- W II półroczu koncentrujemy się na optymalnym wykorzystaniu mocy wytwórczych. Ponadto, II połowa roku jest zwykle sezonowo lepsza od I w naszej branży. Dążymy także do poprawy wskaźników rentowności – podkreśla Cycoń.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus