Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Artifex Mundi ma zamknięty 'pipeline' gier na 2017, szykuje wejście do Apple TV

Udostępnij

ART (ARTIFEX) ma zamknięty "pipeline" gier na przyszły rok, a potencjalne nowe projekty wydawnicze dla zewnętrznych studiów weszłyby do planów na 2018 rok, poinformował ISBnews dyrektor ds. wydawniczych Kamil Urbanek. Spółka pracuje nad wejściem na Apple TV

"W kwestii zapowiadanych przez nas w IPO gier free-to-play - działamy zgodnie z planem. W segmencie premium mieliśmy w ostatnim czasie kolejną premierę, a jeszcze do końca roku czekają nas premiery gier HOPA na PS4, Xbox i rynek mobilny. Pracujemy ponadto nad wejściem na Apple TV" - powiedział ISBnews Urbanek podczas uroczystości debiutu spółki na GPW.

"Pipeline na 2017 jest właściwie zamknięty. Obok wspomnianych FTP, w segmencie premium pojawią się tytuły naszych zewnętrznych kooperantów. Zgłaszają się do nas kolejne studia z nowymi projektami, ale będą to tematy raczej na 2018, obok naszej własnej produkcji. Nie powinno być problemu z kontentem na kolejne lata" - dodał dyrektor.

Prezes spółki Tomasz Grudziński liczy, że przyszły rok pokaże, iż nadzieje związane z czterema grami FTP są uzasadnione. Według jego słów, kapitał z IPO wesprze szczególnie budowanie bazy użytkowników, kiedy te gry wejdą na rynek.

"Obecnie priorytetem jest rozwój gier free-to-play, które udoskonalamy i dopasowujemy do oczekiwań użytkowników. Stopniowo, w 2017 r., dla każdego z tych tytułów, będziemy uruchamiali kampanie zwiększające liczbę użytkowników. Znaczna kwota zostanie przeznaczona na promocję gry 'Bladebound' - naszego flagowego tytułu free-to-play, a działania będą obejmowały m.in. przygotowanie profesjonalnego trailera. Stawiamy również na zwiększenie rozpoznawalności Artifex Mundi oraz naszych gier, poprzez obecność na międzynarodowych targach i wydarzeniach dla graczy. Środki przeznaczymy również na rozwój działalności wydawniczej i planujemy współfinansować projekty zewnętrznych deweloperów" – wskazał Urbanek.

Grudziński zaznaczył, że spółka skupia się głównie na rozwoju gier w modelu free-to-play, ale nie zaniedbuje fanów gier HOPA, dla których przygotowuje kolejne tytuły. Do końca 2017 roku chce mieć ponad 60 tytułów HOPA w portfolio.

"Pracujemy nad produkcjami własnymi oraz grami we współpracy z zewnętrznymi deweloperami. Część środków z emisji przeznaczymy na inwestycje w najbardziej perspektywiczne projekty opracowywane przez niezależne studia" – zaznaczył prezes.

Wcześniej w rozmowie z ISBnews Urbanek wskazywał, że Artifex Mundi liczy, że na przełomie I i II kwartału 2017 roku może mieć nawet dwa tytuły free-to-play będące na etapie, w którym inwestycja w ich marketing będzie opłacalna.

W 2015 r. przychody i wynik netto wzrosły odpowiednio do 17,5 mln zł i 7 mln zł. W I półroczu 2016 r. przychody wyniosły 10,6 mln zł, a zysk netto 3,3 mln zł.

Spółka jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Spółka prowadzi obecnie pierwotną ofertę publiczną i liczy na debiut na GPW w listopadzie br.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus