Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Koszty marketingu i rozwój zespołu. Półrocze w cieniu premiery Lords of The Fallen

Udostępnij

Dwa tygodnie pozostały do premiery Lords of The Fallen – najważniejszej i najdroższej produkcji w historii CIG (CIGAMES). Od kilku miesięcy zespół koncentruje się na doszlifowaniu gry oraz rozwoju kolejnych projektów zapowiedzianych przez spółkę, m.in. Project Survive. Od stycznia do czerwca br. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły ponad 22,2 mln zł. Budżet produkcyjny Lords of The Fallen wraz z marketingiem szacowany jest na ponad 200 mln zł. W IV kwartale br. CI Games planuje aktualizację strategii.  

- CI Games przeszła w ostatnich latach transformację. Dokonaliśmy ogromnych zmian w organizacji, dzięki którym staliśmy się w pełni międzynarodową firmą w 100 proc. opartą na modelu pracy zdalnej. W całej Europie zatrudniamy wysokiej klasy specjalistów. Od pewnego czasu wewnętrznie używamy terminu CI Games 2.0, bo dziś jesteśmy zupełnie inną firmą niż 5 lat wcześniej – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

Lords of The Fallen to pierwszy, duży projekt po transformacji CI Games i jednocześnie jeden z najważniejszych kamieni milowych dla spółki. 

- Uważam, że w obecnej strukturze, z projektami, nad którymi pracują nasze studia ze świetnymi zespołami – będziemy nadal w najbliższych latach dynamicznie rosnąć. Nasza pozycja na rynku kapitałowym jest coraz mocniejsza, a inwestorzy wierzą w naszą strategię rozwoju – dodaje Marek Tymiński.

W pierwszym półroczu br., z uwagi na inwestycje w rozwój zespołu, poniesione koszty marketingu Lords of the Fallen oraz brak premier, Grupa nie odnotowała zysku. Dzięki dobrej sprzedaży back catalogue – w raportowanym okresie, skonsolidowane przychody netto, wyniosły 22,2 mln zł. Największy wpływ na wynik miała sprzedaż Sniper Ghost Warrior Contracts 2, której premiera odbyła się w czerwcu 2021. Drugą, najlepiej przychodową grą był Sniper Ghost Warrior Contracts (premiera w listopadzie 2019 roku). Gry z portfela United Label stanowiły 26 proc. skonsolidowanej sprzedaży pierwszego półrocza.

Przed spółką najważniejsza premiera. 13 października Lords of The Fallen zadebiutuje w wersji na PC i konsole.

- Lords of The Fallen jest mocną pozycją dla graczy kochających RPG akcji, w tym szczególnie soulslike. To duża, rozbudowana gra, która jest pierwszym prawdziwie next genowym przedstawicielem tego gatunku. Jest również jedną z pierwszych gier AAA na najnowszym silniku Unreal Engine 5 – mówi Marek Tymiński. – Jeśli chodzi o premiery na Steam wygląda na to, że Lords of The Fallen będzie największą lub drugą premierą października pod kątem sprzedaży. Do końca października podzielimy się pierwszymi danymi o sprzedaży.

Kolejnym dużym projektem CI Games jest Project Survive, który rozwija wewnętrzny zespół. Spółka planuje dynamiczny rozwój struktur, w tym także wzrost zatrudnienia w najbliższych latach.

W czerwcu br. CI Games awansowało do indeksu mWIG40, dzięki czemu znalazła się w gronie 60 wiodących spółek notowanych na GPW. W kwietniu br. była liderem wzrostów indeksu sWIG80. Miesiąc później kapitalizacja CI Games przekroczyła na giełdzie 1 mld zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus