Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Answear.com zaczął dostrzegać pierwsze objawy spowolnienia w branży fashion

Udostępnij

ANR (ANSWEAR), wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje wyniki sprzedażowe w III kw. br. Przychody według sprawozdawczości MSSF ze sprzedaży w minionym kwartale wyniosły 273 mln zł, oznacza wzrost o 17 proc. rdr. Wyniki nie są tak imponujące, jak w ostatnich okresach, Answear.com zaczął dostrzegać pierwsze objawy spowolnienia w branży fashion, które przełożyły się na zmniejszenie dynamik wzrostu. Mimo to, Spółka kontynuuje rozwój w dwucyfrowym tempie, a dynamika odnotowana kumulatywnie w okresie 9 miesięcy 2023 r. na poziomie ponad 36 proc. rdr. stawia Answear.com SA wśród liderów w branży e-commerce fashion.

- Za nami wymagający III kw., w którym dostrzegliśmy pierwsze objawy spowolnienia w branży i słabnącego popytu konsumenckiego. Oprócz tego nie pomogło nam przedłużające się lato i wysokie temperatury we wrześniu w Polsce oraz w pozostałych krajach, w których prowadzimy działalność. W efekcie dynamiki wzrostu sprzedaży w III kw. br. nie są tak imponujące jak w poprzednich okresach, niemniej udaje nam się wciąż utrzymywać wzrosty na dwucyfrowym poziomie – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W I połowie 2023 r. Answear.com zrealizował sprzedaż powyżej zakładanych planów, czego efektem było wejście w okres wyprzedaży z dobrze odsprzedaną kolekcją SS23, a w konsekwencji z niskim poziomem zapasów. Mniejsza presja na wyprzedaż poniżej zakładanej marży spowodowała, że Spółka nie angażowała się w udział w agresywnej wojnie cenowej mającej miejsce w tym okresie, ze względu na działanie konkurencji.

- Oprócz niesprzyjających warunków makroekonomicznych oraz pogodowych warto odnotować również bardziej wymagającą bazę III kw. 2022 r., która również wpłynęła na niższe dynamiki wzrostu w III kw. 2023 r. Pozostajemy jednak optymistami patrząc łącznie na ostatnie 9 miesięcy br. odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe, co stawia nas w gronie najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus