Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Amerykański fundusz inwestuje w Wirtualną Polskę

Udostępnij

Amerykański Media Development Investment Fund (MDIF), nabył mniejszościowy udział w WPL (WIRTUALNA). Inwestycja ma służyć wsparciu w utrzymaniu niezależności mediów należących do WP.

WP jest największym polskim wydawcą mediów online. Każdego dnia informacje, reportaże i materiały wideo przygotowywane przez ponad 400-osobową redakcję docierają do kilkunastu milionów Polaków. Publikacje WP zdobywały nagrody i wyróżnienia w prestiżowych konkursach, wiele z nich dotyczyło nieprawidłowości w administracji publicznej bądź niewłaściwych działań polityków i urzędników.

– Niektóre publikacje, które pojawiają się w serwisach WP, wywołują nieuprawnione ataki ze strony władzy. Próby wywierania wpływu na niezależność naszych mediów, opisane chociażby przez redaktora naczelnego WP w czerwcu, były bulwersujące. Dlatego też jako założyciele, zdecydowaliśmy się na sprzedaż mniejszościowego pakietu akcji WP amerykańskiemu funduszowi, którego misją jest wspieranie rzetelnego dziennikarstwa na całym świecie. Zgodziliśmy się na tę transakcję w tym roku, mimo że obecna cena giełdowa akcji nie odpowiada- w naszej ocenie- realnej rynkowej wartości WP. W tym wypadku jednak dużo ważniejsze dla nas jako właścicieli jest pozyskanie partnera, który wesprze nas w obronie wolności mediów w Polsce. Pakiet kontrolny pozostaje w polskich rękach – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding S.A.

MDIF zainwestował w Wirtualną Polskę 6 mln złotych, w zamian za ok. 0,2% akcji.

– MDIF wspiera wolne media na całym świecie, gdyż są one podstawą demokracji i trzonem społeczeństwa obywatelskiego. Odgrywają kluczową rolę, rzucając światło na działania rządzących – niezależnie od partii – i czyniąc ich odpowiedzialnymi przed swoimi obywatelami. WP jest jednym z największych mediów w Polsce – doceniamy jej pozycję i jakość dziennikarstwa oraz ogromne znaczenie ostatnich publikacji śledczych dla polskiego rynku. Inwestycja jest wyrazem konsekwentnego zaangażowania MDIF w ochronę niezależnych mediów na polskim rynku – mówi Harlan Mandel CEO, MDIF.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus