Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Premiery gier wzmocniły wyniki Image Power

Udostępnij

W III kwartale studio Image Power osiągnęło najwyższe w swojej historii przychody ze sprzedaży, wynoszące ponad 550 tys. zł. Narastająco za okres III kwartałów 2023 r. spółka wypracowała już ponad 1 mln zł przychodów.

- Rekordowe wyniki są pochodną trzech gier, które zadebiutowały między majem a lipcem 2023. W przypadku Creature Lab poczyniliśmy znaczne kroki w celu ulepszenia i wzbogacenia tytułu względem wersji premierowej. Oceniamy, że gra będzie przynosiła przychody w dalszym cyklu sprzedażowym, zwłaszcza gdy w ogólną sprzedaż włączy się obecnie przygotowywana wersja na konsole PlayStation oraz Xbox. Rozważamy także produkcję znacznie rozszerzonej kontynuacji gry, która rozwinęłaby zasięg marketingowy marki. Podobnych przychodów w dłuższej perspektywie, łącznie z pojawieniem się wersji konsolowej, spodziewamy się w wypadku Offroad Mechanic Simulator, który ze względu na wysokie noty od graczy należy uznać za najbardziej udaną z tegorocznych premier

- mówi Marcin Zaleński, prezes zarządu Image Power SA.

Dzięki premierom trzech nowych gier w bieżącym roku produkcję Image Power rozeszły się jak dotychczas łącznie w nakładzie około 25 tys. egzemplarzy. Spółka uznaje ten wynik za dobry prognostyk dla konsekwentnego zwiększania sprzedaży w najbliższej przyszłości, także w świetle wprowadzania na rynek przyszłych tytułów.

W III kwartale IPW (IMAGEPWR) wypracowało 275.269,01 zł zysku netto. Wynik obniżyła wypłata odsetek z tytułu pożyczki udzielonej przez głównego akcjonariusza. Docelowo spółka planuje tę pożyczkę skonwertować na akcje, dzięki czemu nie będzie już ponosiła kosztów jej obsługi.

- Utrzymujemy ścisłą dyscyplinę kosztową. Mimo, że w 2023 roku równolegle pracowaliśmy nad aż pięcioma projektami, średni miesięczny koszt działalności operacyjnej nie przekraczał 150 tys. zł. W kolejnych miesiącach, z uwagi na zakończenie trzech realizowanych projektów oraz zmianę siedziby ulegnie on jeszcze obniżeniu - dodał Marcin Zaleński, prezes zarządu Image Power SA.

Dzięki współpracy z bieżącymi partnerami oraz wpływom z back katalogu spółka znajduje się w stabilnej sytuacji finansowej. Gwarantuje to realizację flagowego projektu spółki, Haunted House Renovator, bez komplikacji od strony budżetowej. Gra posiadała finansowanie na produkcję wersji demo, a spółka planuje w najbliższym czasie pozyskać je także na pełną wersję.

- Planujemy w najbliższym czasie publiczną emisję akcji serii F, z której pozyskamy środki na zwiększenie skali tytułów, w co wlicza się dokończenie produkcji Ambulance Simulator oraz rozpoczęcie produkcji Offroad Survival - zasygnalizował Marcin Zaleński.

Image Power wyciągnęło też wnioski z mniej udanych premier i zdecydowało, że nie będzie dalej rozwijać Cruise Ship Manager. Jednocześnie biorąc pod uwagę niskie zainteresowanie graczy i niewielki odsetek dodań tytułów do wishlist użytkowników Steam, spółka zdecydowała się na wyłączenie projektów Gaming Constructor Simulator oraz Eco Warrior Simulator z listy planowanych produkcji. Spółka argumentuje tę decyzję przewidzianym brakiem zwrotów w przypadku realizacji tych projektów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus