Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Sadowski, Brand24: Trzeci kwartał wygląda bardzo dobrze, mimo że został obciążony kosztami prac B+R

Udostępnij

20-procentowy wzrost przychodów rok roku  - do 7 mln zł - odnotował w 3 kw. 2023 r. Brand24. Jeszcze wyższą – 25-proc. – dynamikę spółka wykazała w ujęciu narastającym, uzyskując ponad 20 mln zł sprzedaży

Giełdowy B24 (BRAND24) – globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów - po 9 miesiącach tego roku zanotował narastająco przychody przekraczające 20 mln zł (+25% r/r), EBIT sięgnął 3,9 mln zł (+61% r/r), a wynik netto 3,7 mln zł (+184% r/r). W samym 3 kw. 2023 spółka miała 7 mln przychodu (+20% r/r), 1,1 mln zł EBIT (+60% r/r), a zysk netto podwoił się do 0,9 mln zł.

O 29 proc. w ujęciu rok do roku wzrosło spółce ARPU do kwoty 139 USD (589 zł). To jednocześnie o 8 proc. więcej w porównaniu do 2 kw. 2023 r. 

43-procentowy skok rok do roku zanotowało ARPU  z nowo pozyskanych użytkowników. W 3 kw. 2023 r. wyniosło ono 180 USD wobec 126 USD rok wcześniej.

- Trzeci kwartał wygląda bardzo dobrze, mimo że został obciążony zwiększoną amortyzacją i kosztami wytworzenia, które wynikają z zakończenia prac B+R nad nowymi produktami oraz większym zapotrzebowaniem na dane z X/Twittera. Te inwestycje pozwoliły nam przenieść jednak nasz produkt na wyższy poziom. W perspektywie 2-3 kwartałów zwrócą się nam one w nawiązką, bo z lepszym produktem trafiamy do większych i bardziej wymagających klientów – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

W trzecim kwartale wprowadziliśmy szereg nowych funkcji m.in. pogłębioną analizę sentymentu z podziałem na emocje, rozszerzoną geolokalizację czy zaawansowane narzędzie do porównywania marek. Mamy przy tym coraz więcej dużych i średnich przedsiębiorstw, szczególnie z USA, które coraz większą wagę przywiązują do produktywności narzędzi analitycznych. Od dawna stawiamy na rozwój wniosków wykorzystujących AI i wierzymy, że w przyszłości duża część analityki będzie realizowana właśnie przez sztuczną inteligencję. AI wykorzystuje także Insights24 – dział przygotowujący zaawansowane raporty analityczne oferowane najbardziej wymagającym klientom. Już w drugim pełnym roku po premierze przyniesie on najprawdopodobniej blisko milion złotych przychodu – zapowiada Michał Sadowski. 

Przychodów z tej działalności spółka nie wlicza do MRR, podobnie jak ze sprzedaży aplikacji Brand24 na platformie Semrush, która wygenerowała dotychczas w tym roku ok. 0,5 mln zł.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus