Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Sadowski, Brand24: To był dla nas naprawdę udany kwartał

Udostępnij

W czwartym kwartale 2023 r. powtarzalne przychody (MRR) B24 (BRAND24) wyniosły 572 tys. USD. Oznacza to 37-proc. skok w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Jednocześnie o 50 proc. z 310 tys. USD do 465 tys. USD wzrosło rok do roku MRR na klientach zagranicznych.

Giełdowy Brand24 – dostarczający firmom na całym świecie narzędzia i usługi do monitorowania mediów – zaliczył w IV kw. 2023 r. kolejny skokowy wzrost przychodów. Ten trend trwa już 8 kwartałów, a według zarządu spółki ma duże szanse się przedłużyć.

W IV kw. 2023 r. MRR wyniósł 572 tys. USD (2,4 mln zł), czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w IV kw. 2022 r. W takiej samej skali wzrosło ARPU do kwoty 148 USD (624 zł). Obie te wartości zwiększyły się jednocześnie o ok. 8 proc. w stosunku do IIII kw. 2023 r.

Spektakularny – bo aż 43-procentowy  skok -  zanotowało ARPU  w zagranicznej wersji narzędzia. W IV kw. 2023 r. wyniosło ono 178 USD wobec 124 USD rok wcześniej.

- To był dla nas naprawdę udany kwartał. Oprócz dużych wzrostów MRR i ARPU – mimo relatywnie wysokiej zeszłorocznej bazy – zaliczyliśmy też absolutnie rewelacyjny listopad.  Pobiliśmy rekord najlepszego miesiąca w historii zagranicznej wersji Brand24. Nie tylko pod kątem liczby nowych klientów (335), ale też wielkości nowego przychodu. Przebiliśmy poprzedni rekord o niemal 60 proc. I to mimo rabatów na Black Friday - podkreśla Michał Sadowski, prezes Brand24.

To efekt z jednej strony dobrej kampanii marketingowej, z drugiej tego, że przyciągamy coraz więcej dużych i średnich przedsiębiorstw, które dostrzegają jak dużo oferujemy nowości analitycznych wspomaganych AI.

W czwartym kwartale ‘23 oddaliśmy klientom szereg nowych funkcji, m.in. pogłębioną analizę sentymentu z podziałem na emocje, rozszerzoną geolokalizację czy zaawansowane narzędzie do porównywania marek. W styczniu startujemy z wersją beta asystenta AI – na razie w formie testu na dla wybranych klientów. Asystent może być przełomowym narzędziem w historii Brand24, bo będzie omnibusem w sprawach danej marki, partnerem, wspierającym tworzenie strategii jej rozwoju - zapowiada Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus