Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cloud Technologies w listopadzie zwiększyła sprzedaż danych do kluczowych klientów o 10% r/r

Udostępnij

CLD (CLOUD), jeden z największych dostawców danych na świecie, kontynuuje wzrost sprzedaży, mimo wysokiej bazy z 2022 r. W listopadzie 2023 r. spółka notowana na GPW zwiększyła sprzedaż danych do kluczowych klientów o 10% r/r. Cloud Technologies efektywnie realizuje opartą o wzrost organiczny strategię rozwoju na lata 2023-2025. Uruchomiła też program Data Seed, w ramach którego poszukuje nowych obszarów zastosowania danych i autorskiej technologii, m.in. na potrzeby rozwoju systemów sztucznej inteligencji.                                             

- Przyjęta przez nas strategia rozwoju jest skuteczna - rośniemy w dobrym tempie i rozwijamy się szybciej niż rynek. Wzrost zapotrzebowania na dane jest napędzany nie tylko przez rozwój rynku reklamy cyfrowej, ale także dzięki rozwojowi systemów sztucznej inteligencji, które wymagają dobrej jakości ustrukturyzowanych danych. AI to obszar w którym będziemy bardziej aktywni - zaznacza Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. 

Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. Według prognoz eMarketera globalne wydatki na reklamę online będą rosły co najmniej do 2027 roku w tempie dwucyfrowym, a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74%. 

Dynamicznie rośnie przy tym udział w reklamie online modelu bazującego na danych, czyli programmatic. W USA - kluczowym dla Cloud Technologies rynku - według prognoz eMarketera wydatki na reklamę programmatic będą w tym roku stanowić 90% wszystkich wydatków reklamowych, a udział  programmatic w rynku reklamy w USA w 2024 roku wzrośnie o 15% r/r. Z kolei z danych z raportu agencji badawczej Grand View Research wynika, że prognozowana wartość światowego rynku AdTech, na którym działa Cloud Technologies, wzrośnie do 2,4 tryliona USD w 2030 roku, co oznacza CAGR na poziomie 13,7% w okresie 2023-2030. Cloud Technologies, która dzięki autorskiej technologii stworzyła chmurę danych z informacjami o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie, ma potencjał, by dalej rosnąć na tym perspektywicznym rynku.

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 30 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2022 rok dywidendę w łącznej wysokości 4,6 mln zł, co oznaczało 1 zł dywidendy na akcję. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus