Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ZPC Otmuchów liczy na odzyskanie zyskowności w 2017 r.

Udostępnij

OTM (OTMUCHOW) chce dzięki nowym produktom zwiększać sprzedaż, szczególnie zagraniczną, poinformował prezes Przemysław Danowski. Spółka liczy w przyszłym roku na odzyskanie zyskowności i zakłada nakłady inwestycyjne na poziomie 10-20 mln zł. 

"Nowe produkty mają być głównym czynnikiem wzrostu sprzedaży, w tym szczególnie eksportu. Chcemy skoncentrować się na produktach słodyczowych w Odrze oraz produktach śniadaniowych, batonach i żelkach w Otmuchowie. Pracujemy jeszcze nad fundamentami pod długoterminowy wzrost. Mam nadzieję, że firma będzie zyskowna w przyszłym roku" - powiedział Danowski podczas spotkania z dziennikarzami. 

W IV kwartale spółka zapowiada wprowadzenie dodatkowych produktów, nad którymi pracowała ponad rok: granole, batony białkowe i owocowe. Nowe wyroby śniadaniowe mają wejść do oferty w I półroczu 2017.

Celem jest stymulowanie wzrostu marżowego eksportu i uzupełnienie oferty w Polsce. Chcemy rozwijać się razem z dyskontami, wskazał zarząd Otmuchowa. 

Według słów prezesa Otmuchowa plany inwestycji mają na celu dostosowanie do potrzeb rynkowych, w tym inwestycje w automatyzację produkcji, z czego oczekiwane są oszczędności "kilkumilionowe".

"Zakładamy łącznie 10-20 mln zł nakładów inwestycyjnych w 2017 r." - wskazał Danowski. 

Ponadto zarząd zakłada dezinwestycję pelletów i jednocześnie jest w trakcie weryfikacji swoich planów wobec prażynek. 

Rynek surowców władze Otchuchowa oceniają jako niepewny i podkreśla, że obecne kluczowe surowce są na swoich maksimach cenowych. Spółka liczy na co najmniej stabilizację cen. Obecną pozycję gotówkową zarząd uważa za bezpieczną. 

W kwestii licencji Angry Birds spółka analizuje możliwości dalszego wykorzystywania tego brandu. Według słów prezesa, dotychczas ta działalność nie okazała się sukcesem, ale nie generuje obecnie kosztów. 

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów miały w 2015 r. 242 mln zł skonsolidowanych przychodów. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus